کمیاب شدن واحدهای کم متراژ پر متقاضی

کمیاب شدن واحدهای کم متراژ پر متقاضی
کمیاب شدن واحدهای کم متراژ پر متقاضی

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، بنا بر تحقیقات کارشناسان اقتصادی مسکن، آمارها نشان می دهد واحد های ۵۰ تا ۷۰ متر مربع بیشترین تقاضا را دربازار مسکن پایتخت به خود اختصاص می دهند و در این بین، غفلت سیاست گذار از عرضه کافی، تقاضای بالا و معاملات مکرر، تورم این گروه از آپارتمان ها را تشدید کرده است...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، بنا بر تحقیقات کارشناسان اقتصادی مسکن، آمارها نشان می دهد واحد های ۵۰ تا ۷۰ متر مربع بیشترین تقاضا را دربازار مسکن پایتخت به خود اختصاص می دهند و در این بین، غفلت سیاست گذار از عرضه کافی، تقاضای بالا و معاملات مکرر، تورم این گروه از آپارتمان ها را تشدید کرده است.

دست به دست شدن چند باره آپارتمان های در محدوده استطاعت گروه اصلی مخاطب مسکن، سبب گشته است تا این دسته از واحد ها از دسترس متقاضیان مصرفی خارج گردد. از سوی دیگر هجوم بخش عمده تقاضا به سمت آپارتمان های ۵۰ تا ۷۰ متر مربع در ماه های گذشته باعث شده تا فایل های این دسته از واحد های مسکونی در دفاتر املاک پایتخت بسیار کمیاب و در مقابل، سهم واحد های بزرگ متراژ در دفاتر افزایش پیدا کند.

غفلت از عرضه متناسب با تقاضا در سال های گذشته تناقض های آشکاری را در بازار مسکن شهر تهران در پی داشته است. کارشناسان معتقدند بازار مسکن به طور دائم آمادگی جذب آپارتمان های کوچک را دارد؛ زیرا با وجود اینکه طرف عرضه در سال های اخیر تمرکز خود را بر ساخت واحد های بالای ۹۰ متر مربع به دلیل سود آوری بالای آنها گذاشته است، همواره آپارتمان های کمتر از ۸۰ متر مربع بیشترین سهم را از معاملات به خود اختصاص داده اند. در فروردین ماه ۱۳۹۸ واحد های ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۵.۲ درصد از معاملات، بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده اند. واحد های دارای زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر و ۷۰ تا ۸۰ متر نیز به ترتیب با سهم های ۱۵ و ۱۱.۹ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در فروردین ماه ۱۳۹۸واحد های مسکونی با سطح زیر بنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۵.۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)