کنترل قیمت با طرح ملی مسکن

کنترل قیمت با طرح ملی مسکن
کنترل قیمت با طرح ملی مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افزایش تقاضا و کاهش عرضه است که با اجرایی شدن برنامه طرح ملی مسکن و با پشتیبانی بیشتر بانک‌ها شاهد کنترل قیمت مسکن خواهیم بود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افزایش تقاضا و کاهش عرضه است که با اجرایی شدن برنامه طرح ملی مسکن و با پشتیبانی بیشتر بانک‌ها شاهد کنترل قیمت مسکن خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوع مسکن بیان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افزایش تقاضا و کاهش عرضه است و ما نیاز داریم عرضه را تقویت کنیم تا بازار به تعادل برسد. اما بخش قابل توجهی از افزایش قیمت مسکن به دلیل قیمت‌ های نسبی و تمایل مردم به خرید مسکن و حفظ ارزش سرمایه در جامعه بوده است.

سیاست‌ هایی که برای تثبیت اقتصادی در پیش گرفته شده است این روز ها تأثیر خود را در بازار گذاشته و شاهد کاهش قیمت خیلی از کالاها هستیم که ا‌نشاءالله با اجرایی شدن برنامه طرح ملی مسکن  از سوی دولت و با پشتیبانی بیشتر بانک‌ها شاهد کنترل قیمت مسکن خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی از کار هایی که اواخر سال گذشته از سوی شورای پول و اعتبار انجام گردید، افزایش وام ساخت بود؛ با این ویژگی که افرادی که وام ساخت دریافت می‌کنند در پایان سال می‌توانند آن را به خریدار منتقل کنند و با این کار حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد قدرت خرید مردم افزایش می‌یابد.  با حرکت وزارت مسکن و شهرسازی برای تولید و پشتیبانی از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن شاهد کنترل بازار مسکن خواهیم بود.
همچنین سقف تسهیلات مسکن برای زوج‌ها در تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در شهرهای دیگر نیز این افزایش رخ داده و به طور کلی ۶۰ درصد سقف وام مسکن افزایش یافته و مهمترین ویژگی آن این است که وام ساخت قابل انتقال به خریدار می باشد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)