کوچک شدن حباب قیمت ها در بازار مسکن

کوچک شدن حباب قیمت ها در بازار مسکن
کوچک شدن حباب قیمت ها در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و در بسیاری از مناطق قیمت‌ ها به کف بازار رسیده است. در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می ‌برد در نیمه دوم سال این بازار وارد شرایط رکود غیر تورمی شده...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و در بسیاری از مناطق قیمت‌ ها به کف بازار رسیده است. در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می ‌برد در نیمه دوم سال این بازار وارد شرایط رکود غیر تورمی شده و با توجه به آن که میزان معاملات مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است، بنا بر این قیمت‌ ها هم در این بازار روند نزولی به خود گرفته است.

نرخ مسکن در واحد‌ های بزرگ تا ۴۰ درصد و در واحد‌ های کوچک تا ۳۰ درصد کاهش یافته است؛ این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا اسفند ماه ما شاهد کاهش ۱۵ درصدی هم خواهیم بود. بازار مسکن در طی یک سال گذشته ۴ برابر نرخ تورم افزایش یافته است، این بازار ظرفیت کشش افزایش نرخ را ندارد و تا نیمه اول سال 99 هیچ تغییری در رشد قیمت ها نخواهیم داشت. حباب ‌هایی که در بازار‌های مسکن وجود داشته کاملا ترکیده است و قیمت ‌ها در این بازار شکسته شده است به طوری که نرخ‌ ها در بسیاری از مناطق به کف بازار رسیده است.

به اظهارات مسئولان بازار مسکن تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و بازار مسکن در نرخ‌ های اجاره هم متناسب با نرخ تورم قیمت‌ ها تغییر خواهد کرد.نرخ دلار در چند ماه گذشته نوسان قیمتی داشته است، بازار مسکن در مقایسه با سایر بازار‌ ها بسیار مقاوم است و تأثیری از سایر بازار‌ ها نخواهد گرفت و با توجه به آن که مسکن به عنوان یک کالای مصرفی به شمار می‌ رود متناسب با نرخ تورم تغییرات کمتری خواهد داشت. به اظهارات نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران، تا پایان بهار ۹۹ قیمت‌ ها در بازار مسکن نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه تا ۱۵ درصد هم روند کاهشی خواهد یافت و این در حالی است که به نظر می ‌رسد میزان معاملات نسبت به ماه‌ های گذشته افزایش اندکی پیدا کرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)