کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مجتمع‌های صنعتی ایران، نقشی کلیدی در تولید فولاد و رونق بخش صنعت و اقتصاد کشور ایفا می‌کند. این کارخانه با سابقه‌ای بیش از نیم قرن، در طول سال‌ها به عنوان ستون فقرات صنعت فولاد ایران، در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام برداشته و افتخارات بسیاری را برای ایران به ارمغان آورده است.
تأمین نیاز داخلی به میلگرد و آهن، اشتغالزایی برای بیش از 15 هزار نفر و توسعه صادرات از مهمترین آورده‌های کارخانه ذوب آهن اصفهان بود. میلگرد به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح در صنعت ساختمان، نقشی اساسی در استحکام و پایداری سازه‌ها ایفا می‌کند. قیمت میلگرد اصفهان نیز به عنوان شاخصی کلیدی در بازار فولاد، بر نرخ نهایی ساخت و ساز و به تبع آن، اقتصاد کشور تاثیر بسزایی می‌گذارد. در این میان، قیمت میلگرد اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های تولید فولاد در ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
قیمت میلگرد اصفهان به دلیل اینکه سهم عمده‌ای در بازار دارد، مبنای معاملات سایر مبادی فروش بوده و علاوه‌بر صنعت ساختمان بر سایر صنایع وابسته نیز اثرگذار است برای صاحبان صنایع در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است.

در زمینه پیشینه این کارخانه می‌توان گفت ایران در سه قرن اخیر به لحاظ تحولات چشمگیر و پیشرفت در زمینه آهن وفولاد، جزو یکی از مهم ترین واردکنندگان محصولات فلزی قرار گرفت. به همین دلیل ایجاد کارخانه ذوب آهن به عنوان صنعت مادر از دوره قاجار مطرح بود اما با موانع متعددی  مواجه بود. تا اینکه بر اساس پروتکل های همکاری بین دولت ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه ذوب آهن مورد توافق قرار گرفت.

آغاز ساخت واحدهای مختلف این کارخانه از سال 1346 آغاز گردید و در نیمه اول دی ماه 1350 به بهره برداری رسید.

محصولات ساختمانی و صنعتی این کارخانه شامل تیرآهن، میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی می باشد. ذوب آهن اصفهان بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی در ایران می باشد و همچنین بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل  در خاورمیانه است که با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می کند از این رو ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور شناخته شده است.

مجموعه آهن پرایس مفتخر است که به صورت روزانه قیمت های لحظه ای محصولات تولیدی کارخانه ذوب آهن را به اطلاع مشتریان گرامی برساند؛ از این رو شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان از سایت آهن پرایس دیدن نمایید.

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی