آیا گرانی روانه بازار مسکن می شود؟ 

آیا گرانی روانه بازار مسکن می شود؟ 
آیا گرانی روانه بازار مسکن می شود؟ 

آهن پرایس: این روزها که حرف پرداخت یارانه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی،  افزایش قیمت کالاهای اساسی مطرح است، جو روانی در کشور بهم ریخته ، در روز گذشته نرخ آهن آلات، میلگرد و تیرآهن همگام با دلار افزایشی...

آهن پرایس: این روزها که حرف پرداخت یارانه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی،  افزایش قیمت کالاهای اساسی مطرح است، جو روانی در کشور بهم ریخته ، در روز گذشته نرخ آهن آلات، میلگرد و تیرآهن همگام با دلار افزایشی شد. نکته واضح آنجاست که بازارها همچون زنجیره ای به هم متصل هستند و میتوانیم منتظر بازتاب های بعدی در بازار اجاره بها و خرید وفروش مسکن باشیم.
اما رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: تغییر قیمت های اخیر در کالای اساسی نباید بر بازار مسکن اثر گذار شود.

مصطفی قلی خسروی اظهار داشت: بازار مسکن غالبا از عواملی چون تورم عمومی ، بازارهای موازی ، میزان مسکن ساخته شده و به بازار عرضه شده ، هزینه ساخت  و دستمزد تاثیر می پذیرد از همین رو تغییرات اخیر که در کالاهای اساسی رخ داده است ، نباید بر بازار مسکن اثرگذار باشد. البته چنانچه تغییر نرخ کالاهایی همچون روغن ، لبنیات و ماکارانی بر تورم اثر زیادی بگذارد آنگاه ممکن است بر بازار مسکن نیز اثرگذار باشد اما پیش بینی می شود رشد قیمت سنگین نداشته باشیم. 

خسروی همچنین افزود : پایین آمدن نرخ مسکن موجب رونق بازار مسکن می شود و این به معنی رونق در مشاغل واسطه گری املاک است بنابراین مشاوران املاک از طرفداران پایین آمدن نرخ مسکن هستند. 

خسروی همچنان بیان داشت: مشاوران املاک بر اساس قانون نظام صنفی، مجری قانون هستند، این قانون هم بارها اعلام شده که 7 ایراد دارد که باید اصلاح شود اما متاسفانه این قوانین را اصلاح نمی کنند بعد نمایندگان هرجا که نظم بازار برهم میخورد بر مشاوران املاک ایراد وارد می کنند. یکی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران معتقد است: هیات مدیره املاک که در عین حال خودشان از بنگاه داران هستند موفق نمی شوند بنگاه داران را کنترل نمایند، جای سوال دارد: آیا امکان پذیر است از صنف های دیگر برای اتحادیه املاک استفاده کرد؟ 

بر اساس ماده 7 قانون نظام اصناف، اتحادیه همچون شخصیتی است حقوقی که از چند فرد یا چند صنف که دارای فعالیت مشابه اند برای انجام مسولیت ها و وظایف مقرر شده تشکیل می شود. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید اظهار داشت: در برنامه هاست که تا پایان خرداد ماه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در پروسه عملیات اجرایی قرار گیرند. 

شرکت مادر تخصصی عمران همچنین بیان داشت: که ۴۵ منطقه برای شهرک سازی در نظر گرفته شده است که البته بستگی به میزان متقاضیان نیز دارد. اما فزایند کلی بدین صورت است که  افرادی که مالک  زمین خصوصی هستند می توانند در خواست خود را به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ارائه کنند تا پس از آن پروانه تاسیس شهرهای خصوصی صادر شود. 
این فرصت غنیمتی است که زمین هایی که قابلیت صدور پروانه دارند برای تاسیس شهرک خصوصی استفاده نماییم.

افزایش نرخ اوراق 

در سال گذشته قیمت هر برگ اوراق مسکن در سه ماه اولیه فصل بهار به ترتیب ۱۲۵ هزار و۷۰۰ ، ۱۲۳ هزار و۸۰۰ و ۱۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است. در سال جاری قیمت اوراق همچنان در حال افزایش است و متاهلین برای خرید اوراق مسکن در هفته جاری باید در حدود ۱۱۹ میلیون تومان پرداخت نمایند، در حالی که در هفته ی گذشته این مبلغ ۹۸ میلیون تومان بود.
هر برگ اوراق تسهیلات بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریورماه سال گذشته با قیمت ۱۲۳ هزار و ۹۰۰، ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ و ۱۲۳ هزار و ۹۰۰تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین اوراق تسهیلات در مهرماه سال 124 هزار و 500 تومان ، در آبان و آذر ماه به 124 هزار و 100 تومان و 123 هزار و 300 تومان بود. پس از این در فصل زمستان نیز نرخ اوراق به 124 هزار و 700 تومان و 124 هزار و 500 تومان رسید. 

نرخ اوراق برای مجردها و متأهل‌ ها

مجردهای تهرانی تا نرخ 280 میلیون تومان تسهیلات می توانند دریافت کنند که از این میزان 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله است، که برای دریافت 200 میلیون تومان تسهیلات باید بالغ بر 400 برگه تسهیلات مسکن خریداری نمایند که مبلغ 400 برگه در حدود 49 میلیون و 800 هزار تومان خواهد شد و همچنین برای دریافت 80 میلیون تومان وام جعاله نیز به 160 ورق احتیاج دارند که معادل 19 میلیون و 920 هزار تومان خواهد شدو به طور کلی مجموع هزینه اوراق بالغ بر 69 میلیون و 720 هزار تومان خواهد شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اجاره داری حرفه ای بازار مسکن

قیمت اوراق در شهرستان 

میزان تسهیلات در مراکز استانها و شهرهایی که جمعیت بالای 200 هزار نفر دارند برای مجردین 160 میلیون تومان و برای متاهلین 320 میلیون تومان می باشد که مبلغ خریداری اوراق برای مجردین 39 میلیون و 840 هزار تومان و برای متاهلین 79 میلیون و 680هزار تومان می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)