حذف معاملات صوری از بازار مسکن

حذف معاملات صوری از بازار مسکن
حذف معاملات صوری از بازار مسکن

آهن پرایس: بررسی ها در بازار مسکن، نشان دهنده ی کاهش قیمت پیشنهادی فروشنده های آپارتمان در تهران، طی یک ماه گذشته می باشد.در این میان پیش بینی می شود که آثار این کاهش بر روی قیمت قطعی معاملات تاثیر گذار باشد و تورم مسکن را به سمت منفی سوق دهد. سوداگران بازار مسکن نیز...

آهن پرایس: بررسی ها در بازار مسکن، نشان دهنده ی کاهش قیمت پیشنهادی فروشنده های آپارتمان در تهران، طی یک ماه گذشته می باشد.در این میان پیش بینی می شود که آثار این کاهش بر روی قیمت قطعی معاملات تاثیر گذار باشد و تورم مسکن را به سمت منفی سوق دهد. سوداگران بازار مسکن نیز می گویند که به لحاظ حجم فایل فروش، دستشان پر می باشد.

مقایسه تورم پنهان املاک پایتخت در اردیبهشت ماه، از ورود بازار مسکن به فاز خروج  فروشنده های صوری ملک حکایت دارد. بررسی‌ها با تکیه بر سنجش تورم پنهان در بازار ملک و همچنین اظهارات واسطه‌های بازار مسکن نشان می‌دهد در اردیبهشت، شواهد بیانگر افزایش تعداد فایل‌های فروش و همچنین افزایش تعداد فروشنده‌های مصمم به فروش آپارتمان در شهر تهران است. این فروشنده‌ها از دو دسته متفاوت هستند اما در حال حاضر هر دو گروه تصمیم گرفته‌اند هر چه سریع تر واحد خود را در بازار به فروش برسانند.

دسته اول فروشنده هایی هستند که تا پیش از این نیز در بازار حضور داشتند اما حاضر نبودند که با انعطاف قیمتی، واحد های خود را به فروش برسانند. درواقع اهداف اصلی این افراد بیشتر رصد قیمت ها در بازار و اقدام به فایل کردن آپارتمان خود نزد واسطه ها بوده است.  دسته دوم نیز فروشنده هایی هستند که با مشاهده ادامه دار بودن روند رکود در بازار مسکن و کاهش احتمالی قیمت ها، وارد بازار شده و خواستار فروش آپارتمان خود هستند. در حال حاضر هر دو گروه به عنوان فروشنده های واقعی و مصمم به فروش در بازار مسکن حضور دارند، به همین دلیل است که فروش مسکن در بازار معاملات املاک شهر تهران بیشتر شده است و گاها  از اصطلاح پول لازم بودن برای گرم کردن و تسریع فروش در بازار استفاده می گردد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بررسی قیمت مسکن در پایتخت

با بررسی بازار معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه با اتکا به داده های مربوط به مشخصات فایل های فروش ملک در بازار آنلاین و همچنین تحقیقات میدانی انجام شده می توان گفت نشانه هایی از بازار معاملات مسکن به لحاظ تغییرات ماهانه قیمت فایل‌های فروش مسکن و سطح فروش رصد می شود که نشان دهنده خروج سرمایه گذاران از بازار مسکن می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)