کنترل نرخ مسکن

کنترل نرخ مسکن
کنترل نرخ مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دامنه افزایش قیمت‌ ها در بازار مسکن تا جایی بالا رفت که چندی پیش وزیر مسکن پیشنهاد عدم خرید خانه را داد و چند روز پس از آن رئیس‌جمهوری مستقیما در این موضوع وارد شده و از وزیر مسکن خواست تا طرح ‌ها ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دامنه افزایش قیمت‌ ها در بازار مسکن تا جایی بالا رفت که چندی پیش وزیر مسکن پیشنهاد عدم خرید خانه را داد و چند روز پس از آن رئیس‌جمهوری مستقیما در این موضوع وارد شده و از وزیر مسکن خواست تا طرح ‌ها و دستور العمل‌ های لازم برای حل معضل و کنترل نرخ مسکن را برای بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه روز یکشنبه ستاد اقتصادی دولت ارائه کند.

در این شرایط برخی معتقدند دلالان و سوداگران سبب افزایش قیمت‌ ها در بازار مسکن شده‌ اند. دلالانی که پیش از این به بازار سکه و ارز و خودرو نیز ورود کرده و پلیس با آنان برخورد کرده بود. نیروی انتظامی پیش از این با درخواست دستگاه‌ های مسئول و دستگاه قضایی به عنوان ضابط عام به بازار سکه و ارز و نیز احتکار خودرو ورود کرده و با بسیاری از افراد سود جو و سوداگر برخورد کرده بود که این برخوردها همچنان هم ادامه دارد. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فضا سازی‌ هایی که برای افزایش نرخ طلا و ارز در فضای مجازی انجام شده بود نیز اظهار کرد: در مورد سایت‌ هایی که قیمت‌ های کاذب برای ارز و دلار و خودرو درج می‌کنند؛ پلیس فتا ورود کرده و تعدادی از سایت‌ ها بسته شده و مدیران برخی از آنها را احضار و توجیه شده اند. تب و تابی که هم چنان هم ادامه دارد و گویا همین امر هم سبب شده تا بسیاری از قیمت‌ ها با شیبی بیشتر از قبل افزایش یابد.

 در این میان بازار مسکن هم دستخوش تغییرات زیادی شد و گرچه گزارش‌ها حاکی از رکود در خرید و فروش است اما معاملات انجام شده در این حوزه با قیمتی بسیار بالاتر از مدت مشابه سال قبل و حتی چند ماه پیش بوده است. در بازار اجاره مسکن نیز وضعیت مشابه وجود دارد و بسیاری از مستاجران که مجبور به تمدید قرار داد یا اجاره خانه‌ای جدید هستند، از این وضعیت گلایه دارند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی