دانشنامه ورق

ورق‌های فولادی، به عنوان یکی از پرکاربردترین مواد در صنایع مختلف، نقش بسیار مهمی در ساخت سازه‌ها، ماشین‌آلات و محصولات متنوع ایفا می‌کنند. تنوع بالای این محصولات، از نظر جنس، ضخامت، ابعاد و روش تولید، انتخاب مناسب‌ترین نوع ورق را برای هر کاربردی به امری تخصصی تبدیل کرده است. در این مقاله، تلاش شده است تا با ارائه اطلاعات جامع و کاربردی در مورد انواع ورق‌های فولادی، به شما در انتخاب و خرید بهتر این محصول کمک کنیم. از معرفی انواع ورق‌های سرد و گرم، بررسی ویژگی‌های هر یک، تا آشنایی با فرایند تولید و کاربردهای مختلف در این صفحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به عبارتی دیگر انواع مختلفی از ورق‌های فولادی در بازار عرضه می‌شود که به اقتضای روش تولید به ورق گرم و ورق سرد شناخته می‌شوند. روش تولید فاکتور مهمی است که علاوه‌بر کیفیت، نوع کاربری، شکل ظاهری و جنس و قیمت ورق فولادی را تعیین می‌کنند بر همین اساس می‌توان گفت ورق‌های فولادی تنوع بالایی در بازار دارند که هر یک دارای مشخصات و ویژگی‌های فنی منحصر به فردی است.

از همین رو شناخت انواع مختلف ورق‌های فولادی برای مصرف‌کنندگان و فعالان بازار و صنایعی که از این محصول استفاه می‌کنند امری حائز اهمیت است.

بر همین اساس در صفحه حاضر مقالاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد شامل اطلاعاتی درباره معرفی انواع ورق‌ها، ضخامت‌ها و کاربردهای انواع ورق‌ها، برندهای شناخته شده، محاسبه وزن و اشکال مختلف این ورق‌ها است.

به عبارتی دیگر بخشی از مقالات به معرفی انواع ورق‌های سرد مانند ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی، ورق استیل اختصاص دارد و بخشی دیگر درباره انواع ورق آهن یا ورق گرم و انواع مختلف آن مانند ورق اسیدشویی و ورق آجدار است که با شناخت این ورق‌ها نسبت به تفاوت‌ها و کاربردهای هر یک نیز آگاه می‌شود.

نحوه تولید، تولید به صورت رول و فابریک، کارخانه تولیدکننده نیز از جمله اطلاعات مهم درباره این محصول است که در صفحه حاضر ارائه می‌شود. جدول وزن و ضخامت انواع ورق، فرمول محاسبه وزن و قیمت انواع ورق فولادی، عواملی که در تعیین قیمت این محصول اثرگذار است نیز از دیگر اطلاعات حائز اهمیتی است که خریداران باید پیش از تهیه محصول مدنظرشان کسب کنند.

شناخت خدمات مربوط به انواع ورق مانند فرایند گالوانیزاسیون، انواع برشکاری، فرمینگ و سوراخکاری از دیگر اطلاعات مهمی است که در اختیار مخاطبان قرار دارد. به طور کلی هدف از مقالاتی که در این صفحه منتشر می‌شود راهنمایی مشتریان برای خرید بهینه، مقرون به‌صرفه و متناسب با نیاز آنها است.

نمودار قیمت ورق رنگی در سال 1401

ورق رنگی که اساس تولید آن ورق گالوانیزه است یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که بیشترین مصرف را در امور ساختمانی و تولید لوازم خانگی دارد. این محصول معمولا در 16 رنگ و طرح‌های مختلف، در ضخامت‌های 0//18 الی 0/7 میلیمتر و عرض 1000 الی 1250 میلیمتر تولید و روانه بازار می‌شود.

ادامه مطلب

نمودار قیمت ورق سیاه 1402 

ورق سیاه از دسته محصولات پر اهمیت فولادی است که در ابعاد و ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شود و همواره نوسانات نرخ این محصول برای صنعتگران و سوله سازان بسیار پر اهمیت است. 

ادامه مطلب

نمودار قیمت ورق روغنی در سال 1402

ورق روغنی محصولی استراتژیک و کاربردی به شمار می‌رود که تحت تأثیر عوامل مختفلی از جمله قیمت‌های جهانی، مواد اولیه، نوع روغن، کارخانه تولیدی، نرخ ارز، بورس کالا و... قرار دارد.مجموعه این عوامل به شکل‌گیری نوسانات متعددی در نرخ این محصول منجر می‌شود که نمودار آن برآیند کلی تغییرات قیمت این محصول است.

ادامه مطلب

کارخانه‌های تولیدکننده ورق آهن

ورق سیاه به عنوان محصولی اساسی در تولید سایر مقاطع فولادی نقشی کاربردی دارد به همین جهت شناخت کارخانه‌های تولیدکننده ورق آهن و نوع تولیدات آنها برای فعالان این حوزه اعم از تولیدکننده و مصرف‌کننده حائز اهمیت است...

ادامه مطلب

انواع ورق آهن و کاربرد آن‌ها

ورق‌های آهن از نظر نوع تولید به دو دسته ورق‌های نورد گرم و ورق‌های نورد سرد تقسیم می‌شوند. ورق‌های نورد گرم ضخیم‌تر و مقاوم‌تر هستند و در ساخت و ساز و تولید لوله و پروفیل کاربرد دارند. ورق‌های نورد سرد نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند و در تولید لوازم خانگی و خودروسازی استفاده می‌شوند...

ادامه مطلب

ورق سیاه چیست؟

ورق فولادی تولیدشده با نورد گرم، ورق سیاه نام دارد که به دلیل ویژگی‌های ظاهری به ورق گرم و ورق آهن هم شناخته می‌شود. ورق سیاه محصولی استراتژیک و پایه‌ای است که با توجه به انواع مختلفی که دارد در صنایع مختلفی استفاده می‌شود...

ادامه مطلب

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی