دانشنامه پروفیل (قوطی)

قوطی پروفیل، به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی، نقش اساسی در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساخت و ساز ایفا می‌کند. از آنجایی که انواع پروفیل با شکل‌های هندسی متنوع و ابعاد مختلف تولید می‌شود و هر یک کاربرد خاص خود را دارد، شناخت انواع قوطی پروفیل و ویژگی‌های آن‌ها، برای مهندسین، معماران، پیمانکاران و هر کسی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کند، ضروری است.

بر همین اساس در صفحه حاضر اطلاعات جامعی از این محصول در قالب مقاله، اینفوگرافیک، پادکست، ویدئو و نمودار ارائه می‌شود که شناخت آنها پیش از خرید برای مصرف‌کنندگان انواع پروفیل حائز اهمیت است.

پروفیل‌ها بر اساس شکل ظاهری به دو دسته کلی پروفیل‌های باز و پروفیل‌های بسته تقسیم می‌شود و هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند که در بخشی از مقالات صفحه حاضر به معرفی آنها پرداخته شده است.

شناخت انواع پروفیل‌ها، جنس هر پروفیل، ضخامت انواع پروفیل و وزن محصول، برند تولید کننده و کیفیت پروفیل از مهمترین فاکتورهایی است که نیاز است مصرف‌کنندگان پیش از خرید از آنها اطلاع داشته باشند.

انتخاب صحیح محصول مورد نیاز متناسب با کاربرد آن و برآورد دقیق هزینه‌های پروژه از دیگر اطلاعاتی است که در قالب مقاله در صفحه حاضر ارائه می‌شود، همچنین می‌توانید با رجوع به این مقالات نحوه محاسبه وزن پروفیل، جدول وزن پروفیل هر کارخانه، برندهای معروف تولیدکننده انواع پروفیل، قیمت انواع پروفیل و عوامل مؤثر بر قیمت این محصول و نمودار قیمت انواع پروفیل‌ها را نیز بررسی کرده و بشناسید. شناخت و آگاهی از آنچه به انواع پروفیل‌ها مربوط است برای مصرف‌کنندگان این محصول ضروری است.

نمودار قیمت قوطی و پروفیل در 1402

از آنجایی که پروفیل یک محصول کاربردی و بسیار استراتژیک است، بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت آن حائز اهمیت است از همین رو در این مقاله قیمت پروفیل را از فروردین تا تیر ماه 1401 و 1402 مورد بررسی قرار خواهیم داد.  

ادامه مطلب

تفاوت‌های پروفیل سنگین و پروفیل سبک

پروفیل‌ها مقاطع فولادی هستند که در اشکال و استانداردهای مختلف تولیدشده و در صنایع تولیدی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دو نوع از پروفیل‌های پرکاربرد، پروفیل سبک و پروفیل سنگین هستند؛ خرید پروفیل مناسب برای هر پروژه، به عوامل مختلفی مانند نوع کاربری، میزان بار و مقاومت مورد نیاز بستگی دارد...

ادامه مطلب

عوامل مؤثر بر قیمت قوطی آهن

قوطی آهن محصولی فولادی است که به شکل استوانه‌ای به نام قوطی یا لوله عرضه می‌شود. این محصول عمدتا از ورق‌های فولادی با ضخامت معمولاً نسبتاً نازک تولید می‌شود که کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد...

ادامه مطلب

وزن هر شاخه پروفیل شش متری چقدر است؟

پروفیل‌های فولادی از جمله مقاطع پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایع هستند که در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. وزن هر شاخه پروفیل 6 متری به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و استفاده از این مقاطع، می‌تواند بر روی بارگذاری سازه، هزینه‌های حمل و نقل و نصب و همچنین کاربردهای آن تأثیر بگذارد...

ادامه مطلب

پروفیل Z و کاربردهای آن

پروفیل زد یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان و عمران است که در اشکال و انواع متعددی تولید و عرضه می‌شود، تنوع در ابعاد و ضخامت، قیمت مناسب و استحکام بالا، این پروفیل را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف مختلف تبدیل کرده است...

ادامه مطلب

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی