آشنایی با کارخانه های‌ میلگرد قزوین

آشنایی با کارخانه های‌ میلگرد قزوین

صنعت فولاد یکی از صنایع مادر و زیربنایی در هر کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و عمرانی آن کشور دارد. در ایران نیز کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به کارخانه آریان فولاد، کارخانه پرشین فولاد و مجتمع فولاد آریا ذوب اشتهارد اشاره کرد...

آهن پرایس: استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های تولید فولاد در ایران، میزبان کارخانه‌های متعددی از جمله کارخانه آریان فولاد، کارخانه پرشین فولاد و مجتمع فولاد آریا ذوب اشتهارد است. این کارخانه‌ها با تولید میلگردهای باکیفیت و متنوع، نقش مهمی در تامین نیاز بازار داخلی و همچنین صادرات به کشورهای دیگر دارند. شناخت کارخانه‌های میلگرد در این موقعیت جغرافیایی به خریداران کمک می‌کند تا با توجه به نیاز خود، بهترین میلگرد را از نظر کیفیت و قیمت انتخاب کنند و با توجه به موقعیت کارخانه و پروژه، نزدیکترین کارخانه را با هدف کاهش هزینه ارسال، انتخاب کنند.


معرفی کارخانه آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد یکی از برترین تولیدکنندگان میگلرد کشور که در سال 1380 در کیلومتر 15 جاده بوئین زهرا ـ اشتهارد و در منتهی الیه جنوب شرقی استان قزوین با اهداف تولید محصولات و مقاطع فولادی تاسیس شد در حال حاضر این مجموعه به لحاظ خط تولید بالا یکی از بزرگترین مجموعه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود که در زمینی به مساحت 220000 متر مربع ساخته شده است. 
کارخانه آریان فولاد پس از تولید انبوه محصولات فولادی، عرضه محصولات خود را در بورس فلزات تهران نیز آغاز کرده و این مورد سبب شده که تولید آن جهش قابل توجه‌ای داشته باشد. هم اکنون این مجموعه دو سایت مجزا به فاصله 1 کیلومتر از یکدیگر دارد که در روند تولید و عرضه محصولات مقاطع فولادی نقش اساسی دارند.
قابل ذکر است به سبب فاصله کم این مجموعه از بازار تهران و همچنین شمال کشور قیمت میلگرد آجدار آریان فولاد و دیگر محصولات تولیدی در مقایسه به کارخانه‌های دیگر مناسب تر است.در واقع کاهش هزینه حمل و نقل بر قیمت نهایی مقاطع فولادی تاثیر چشمگیری دارد و بخشی از هزینه‌های خرید این محصولات به حمل و نقل و بارگیری اختصاص دارد. به نسبت هر چه این هزینه و فاصله کمتر باشد قیمت میلگرد آجدار آریان فولاد و سایر محصولات این کارخانه کمتر خواهد بود. علاوه بر هزینه حمل و نقل، صرفه جویی در زمان و انرژی از دیگر مزیت‌های این مجموعه بوده و این پارامتر در روند تسریع پروژه‌های عمرانی و تامین نیاز فوری بازار‌ها نقش مهمی دارد.


محصولات تولیدی شرکت آریان فولاد

•    میلگرد آجدار آریان فولاد در سایز‌های 10 الی 32 تولید و عرضه می‌شود. قیمت میلگرد آجدار آریان فولاد بر حسب طول، ضخامت و وزن محاسبه می‌شود و هزینه‌های حمل و نقل بر حسب طول مسافت می‌تواند در کاهش یا افزایش آن تاثیرگذار باشد.آج این میلگرد به صورت مارپیچ یا یکنواخت بوده و سبب می‌شود که خاصیت چسبندگی آن در بتن چند برابر شود و مقاومت کششی سازه را افزایش دهد.
•    از دیگر محصولات مقاطع فولادی در خط تولید مجموعه آریان فولاد می‌توان به تیرآهن اشاره کرد که در سایز‌های 14 الی 27 تولید و عرضه می‌شود.
•    نبشی آریان فولاد غالبا در ضخامت‌های بین 4 الی 20 تولید می‌شود و تولید آن می‌تواند بر حسب نیاز صنایع مختلف باشد. توجه داشته باشید که در قیمت نبشی مانند قیمت میلگرد آجدار آریان فولاد مسائلی مانند هزینه مواد اولیه و عرضه و تقاضا اثرگذار است.
•    در مجموعه آریان فولاد ناودانی‌ها در سایز 8 الی 12 تولید و عرضه می‌شوند. بیشترین کاربرد این محصول فولادی در درب و پنجره سازی یا در اسکلت سازه‌های فلزی است.
•    از دیگر محصولات کارخانه آریان فولاد می‌توان به انواع ریل‌های سبک و نیمه سنگین اشاره کرد و برای ساخت آنها از فولاد CK45 و CK55 استفاده می‌شود.
•    تسمه فولادی یکی از محصولات پرکاربرد در بیشتر صنایع ازجمله ساختمان سازی و بسته بندی است که در شرکت آریان فولاد تا عرض 400 و ضخامت 8 به بالا تولید و عرضه می‌شود. جنس عمده تسمه‌ها از جنس فولاد st37 است که در مقابل نیروهای کششی و فشاری مقاومت بسیار خوبی دارد.


معرفی کارخانه پرشین فولاد

کارخانه پرشین فولاد یکی از واحد‌های تولید کننده محصولات فولادی در مقاطع مختلف بوده که از سال 1365 آغاز به فعالیت نموده است. این کارخانه بیشتر در زمینه تولید محصولات فولادی مانند ورق‌های فولادی و پروفیل فلزی فعالیت گسترده دارد و سالانه بخش مهمی از نیاز عمرانی کشور را تامین می‌کند. 
کارخانه پرشین فولاد در استان قزوین در کیلومتر 18 اتوبان تاکستان به ابهر بخش ضیاء آباد، محله شهرک صنعتی حیدریه، جاده جرندق قرار دارد. 
این کارخانه با افزایش ظرفیت تولید خود سبب شده که علاوه بر بازار داخلی در صادرات به بازار‌های حوزه خلیج فارس نیز حضور توانمندی دارد.


محصولات کارخانه پرشین فولاد

•    میلگرد A1 یا میلگرد داکتیل یکی از محصولات فولادی این مجموعه است که ظاهری بدون آج و صاف دارد. این نوع میلگرد از نظر ویژگی‌های دارای مقاومت و استحکام کششی در حدود 240 و 360 نیوتن بر میلی‌متر مربع است. قیمت میلگرد A1 مانند قیمت میلگرد آجدار پرشین فولاد بر حسب طول، ضخامت و وزن آن محاسبه می‌شود و البته میزان عرضه و تقاضا نیز می‌تواند در آن تاثیر داشته باشد.
•    میلگرد A2 یکی دیگر از محصولات پرکاربرد مجموعه پرشین فولاد بوده که بیشترین کاربرد آن جهت خاموت زنی است. پارامتر‌های محاسبه قیمت میلگرد A2 مانند قیمت میلگرد آجدار پرشین فولاد بوده ولی عواملی مانند افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه حمل و نقل می‌تواند در آن مؤثر باشد.
•    از ویژگی‌های میلگرد A3 می‌توان به مقاومت مکانیکی بالا اشاره کرد ولی در مقایسه میلگرد A1 و A2 انعطاف پذیری کمتری دارد.
•    میلگرد A4 از دیگر محصولات کارخانه پرشین فولاد محسوب می‌شود و به عنوان میلگرد سخت نیز شناخته می‌شود.
علاوه‌بر انواع میلگرد محصولاتی مانند ورق روغنی، ورق گالوانیزه، نبشی و ناودانی و بیلت فولادی در این کارخانه تولید و عرضه می‌شود. نکته قابل توجه اینکه این محصولات دارای تنوع و ابعاد متفاوتی هستند و اغلب با هدف تامین نیاز‌های صنایع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.


مجتمع فولاد آریا ذوب اشتهارد

شرکت مجتمع فولاد آریا اشتهارد ذوب یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات و مقاطع فولادی است که در سال 1383 در استان البرز جاده اشتهارد، شهرک صنعتی، بلوار ابوریحان، بلوار دکتر حسابی شرقی، ارشاد 4 تأسیس شد و سالانه بخش اعظمی از نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند. این شرکت با خط تولید گسترده امروزه این توانایی را دارد که سالانه 500 هزار تن میلگرد را تولید و به بازار عرضه کند.
حیطه فعالیت گسترده این شرکت در سال 1383 میلگرد گریدA2 سایز 16 و 20 بود و در سال 1386 میلگرد گرید A3 سایز 16 تا 20 میلیمتر نیز به آن اضافه شد. این کارخانه طبق آمار سالانه 100 هزار تن میلگرد براساس استانداردهای 3132 ملی، DIN آلمان و GOST روسیه تولید می‌کند. در ادامه به انواع محصولات تولیدی این شرکت، قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب و کاربرد‌های آن می‌پردازیم.


محصولات شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب

•    بخش اعظمی از خط تولید این شرکت به میلگرد‌های ساده A1 اختصاص دارد و این نوع میلگرد با ضخامت 6 تا 120 و در طول 3 الی 18 متری تولید و عرضه می‌شوند. قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب بر حسب ضخامت، طول و وزن میلگرد است البته هزینه حمل نقل نیز می‌تواند در آن تاثیر گذار باشد.
•    این مجتمع میلگرد‌های آجدار را در سایز‌های ۸ تا ۵۰ میلی‌متر تولید می‌کند که سهم مهمی در تامین نیاز بازار داخلی دارد. نکته قابل توجه اینکه محصولات تولیدی کارخانه با مشخصه‌های فنی آج 340 (A2)، آج 400 (A3) و آج 500 (A4) و عموماً در ضخامت‌های 8 تا 32 میلی‌متر و در گریدهای مختلف در بازار موجود هستند.


قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب

در قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب عوامل زیادی می‌تواند دخیل باشد از جمله می‌توان به هزینه مواد اولیه اشاره کرد. به‌طور کلی با افزایش هزینه مواد اولیه قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب و سایر محصولات افزایش می‌یابد و این مورد را می‌توان به صورت نوسان در قیمت این مقاطع فولادی مشاهده کرد. توجه داشته باشید که در قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب عوامل دیگری مانند تورم، نرخ ارز، هزینه‌های مربوط به انرژی و نیروی انسانی نیز می‌تواند موثر باشد.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید:آشنایی با بهترین کارخانه میلگرد تبریز

هر سه کارخانه پرشین فولاد،کارخانه آریان فولاد و کارخانه مجتمع فولاد آریا ذوب اشتهارد در تولید محصولات فولادی و تامین نیاز‌های بازار داخلی نقش موثری هستند. محصولات تولیدی این کارخانه‌ها مطابق استاندارد‌های جهانی است و تحت کنترل دستگاه‌های تمام اتوماتیک تولید و به بازار عرضه میشوند. برای خرید از هر کدام از این کارخانه‌ها ابتدا بهتر است که لوکیشن مبدا و مقصد را مد نظر قرار دهید و اگر قصد خرید مستقیم از کارخانه را دارید توصیه می‌شود که نزدیک ترین کارخانه را انتخاب نمایید. برای خرید آنلاین از این کارخانه‌ها نیز می‌تواند با واحد فروش آن ارتباط بگیرید و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.
کلمات کلیدی هایلایت شده به صفحه هر محصول به طور مجزا لینکدهی شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)