افسار گسیختگی قیمت مسکن

افسار گسیختگی قیمت مسکن
افسار گسیختگی قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان اقتصادی بازار مسکن، تحرک در حوزه مسکن وابسته به تأمین مالى، تکمیل واحد‌ های نیمه تمام و به جریان انداختن پروانه‌ های جدید و شروع عملیات ساختمانی است که آن هم به جهت رشد غیر قابل انتظار بهاى مواد و مصالح ساختمانى...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان اقتصادی بازار مسکن، تحرک در حوزه مسکن وابسته به تأمین مالى، تکمیل واحد‌ های نیمه تمام و به جریان انداختن پروانه‌ های جدید و شروع عملیات ساختمانی است که آن هم به جهت رشد غیر قابل انتظار بهاى مواد و قیمت مصالح ساختمانى  به خصوص میلگرد آجدار و سایر آهن آلات مصرفی در ابتدای ماه جاری و افزایش غیر قابل کنترل قیمت مسکن، بازار وسیعی را که از متقاضیان طبقه متوسط تشکیل می‌ شود از دست داده است.
اگر اوضاع اقتصادی به همین روال پیش برود، متأسفانه امسال چشم ‌انداز روشنی در بازار مسکن وجود نخواهد داشت و امکان دارد این بازار دچار رکود عمیق ‌ترى شود.
کارشناسان هم چنین معتقدند که:  افزایش نرخ‌ ها و تورم افسار گسیخته در بازار مسکن همچنان به قوت خود باقی مانده است و همین امر باعث شده فاصله بین توان اقتصادی متقاضیان و قیمت‌ های اعلام شده توسط مالکان بسیار زیاد شود و این فاصله ی بسیار زیاد تقاضاى خرید متقاضیان را به‌ طور قابل توجهی کاهش داده است.
در حال حاضر تنها گردشی که در بازار مسکن مشاهده می ‌شود در بین کسانی است که سرمایه‌ های سرگردان دارند و  در بین خودشان معاملاتی صورت می‌گیرد. این دسته معاملات محدود هستند که بین فروشندگان و خریداران متقاضى خانه‌ های لوکس و گران قیمت صورت می‌گیرد و عملا به شکل دست به دست در بین این گروه معامله می‌شود. بنابراین، این دسته از فروشندگان نقش چندانی در پایین آوردن قیمت مسکن ندارند.
کارشناسان بازار مسکن با اشاره به عواملى که ممکن است در تحرک و توسعه بازار مسکن موثر باشند، اظهار داشتند که : ایجاد اعتماد عمومى در اقتصاد کشور، توسعه و تثبیت اقتصادى، کنترل معقول سطوح قیمت‌ ها، ایجاد فرصت‌ هاى ساخت مسکن ارزان قیمت، سرمایه گذارى در مسکن اجتماعى و تأمین تسهیلات کافى و ارزان از آن دسته عواملى هستند که بازگشت تحرک در بازار مسکن و رونق ساخت و ساز را باعث خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)