بازار مسکن متأثر از شوک اقتصادی

بازار مسکن متأثر از شوک اقتصادی
بازار مسکن متأثر از شوک اقتصادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بخش مسکن در برابر شوک های اقتصادی از بخش های دیگر در جامعه آسیب پذیرتر است. کاهش قدرت خرید مردم و تأثیرات شوک اقتصادی بر این بازار، دو قفل باز نشده بازار مسکن هستند که باید برای آن راهکارهایی اندیشیده شود. در شرایطی فعلی تحت تاثیر نوسانات اقتصادی اخیر، بازار مسکن به مهم‌ترین عامل ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بخش مسکن در برابر شوک های اقتصادی از بخش های دیگر در جامعه آسیب پذیرتر است. کاهش قدرت خرید مردم و تأثیرات شوک اقتصادی بر این بازار، دو قفل باز نشده بازار مسکن هستند که باید برای آن راهکارهایی اندیشیده شود.

در شرایطی فعلی تحت تاثیر نوسانات اقتصادی اخیر، بازار مسکن به مهم‌ترین عامل تأثیرگیرنده از شوک‌های سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است بطوری که خانه‌اولی هایی که قرار بود با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به خرید مسکن کنند، قبل از رسیدن زمان دریافت وام، قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و دیگر قادر به خریداری مسکن به قیمت روز نمی باشند.

آمارهای بدست رسیده از بانک مرکزی حاکی از افزایش قیمت 74 درصدی مسکن می باشد که در 6 ماه اول سال جاری حدود 60 درصد جهش ناگهانی داشت. معنای این رشد ناگهانی قیمت، از دست رفتن قدرت خرید متقاضیان مصرفی است. طبق گزارشات، صدها هزار نفر از سپرده گذاران صندوق یکم برای خرید خانه های خود به بن بست رسیده اند چراکه قیمت ها بطور لحظه ای روندی صعودی را طی می کند و متقاضیان توان خرید خود را از دست داده اند. این رویدادهای تلخ نشان دهنده آن است که بزرگ ترین قربانی شوک های اقتصادی و تحولات موجود در جامعه، بازار مسکن است.

پس از 5 سال رکود، رونق بازار در سال 96 آغاز شد که همزمان با آن قیمت ها نیز با رشد همراه بود. از سوی دیگر قیمت مصالح ساختمانی نیز با شروع سال جاری رشد زیادی داشت بطوری که قیمت آهن آلات لحظه ای اعلام میشد از جمله قیمت میلگرد آجدارو تیرآهن که نسبت به دیگر محصولات، نوسان بیشتری را در بازار آهن تجربه کردند. همین امر موجب افزایش قیمت مسکن نیز شد که با کاهش قدرت خرید متقاضیان همراه بود و رکود دوباره ی مسکن را به همراه داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)