بررسی مشخصات تیرآهن ذوبی

چرا کیفیت تیرآهن ذوبی بالاتر است؟
بررسی مشخصات تیرآهن ذوبی

آهن پرایس: در پی صحبت های پی در پی با مشتریانی که سالهاست همراه ماهستند به این نتیجه رسیدیم که دغدغه اصلی ساختمان سازان قیمت تیرآهن به تنهایی نیست بلکه مهندسان در پی خرید تیرآهنی هستند که کیفیت و قیمت تیرآهن...

آهن پرایس: در پی صحبت های پی در پی با مشتریانی که سالهاست همراه ماهستند به این نتیجه رسیدیم که دغدغه اصلی ساختمان سازان قیمت تیرآهن به تنهایی نیست بلکه مهندسان در پی خرید تیرآهنی هستند که کیفیت و قیمت تیرآهن مناسب باشد ازهمین رو برآن شدیم تا مشخصات تیرآهن ذوبی را مورد بررسی قرار دهیم. 

یکی از ویژگی های تیرآهن ذوبی نزدیکی وزن آن تا حد زیادی به جدول اشتال است و همین نزدیکی وزن به استانداردهای اشتال ارزشمندی تیرذوبی را در بازار دوچندان کرده و سهم زیادی از بازار را بدست آورده است و به عبارتی مبنای مقایسه کیفیت در بازار ایران شده است و جنس تیرآهن های ذوبی می تواند از گریدهای ST37،44 و 52 باشد.

تیرآهن تولید ذوب آهن اصفهان به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : 
1-    تیرآهن بال‌پهن موازی (IPB) 
2-    تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)
3-    تیرآهن بال باریک شیب‌دار (IPN) 
 تیرآهن بال پهن موازی ذوب آهن اصفهان (IPB)

تیرآهن بال پهن موازی ذوب آهن اصفهان که نام دیگر آن هاش است و در دوسته هاش سبک وزن و هاش وزن متوسط تولید می شود تفاوت اصلی تیرآهن های معمولی با تیرهاش به دلیل پهنای بال آن است چون هاش بالهای پهن تری دارد و از همین رو کاربردهای متفاوتی نیز دارد.هاش ذوبی با وزن سبک در سایزهای 12 الی 20 و با استاندارد ملی ایران تولید میشود که این استاندارد ملی و استاندارد DIN1025-3، EN10034 و EN10025تولید می گردد.هاش با وزن متوسط ذوبی در سایزهای 12،14 ،16 ،18،20 و30 براساس استاندارد ملی 14484 تولید می شود که مقادیر این استاندارد ملی بر اساس استاندارد آلمان است و رواداری EN10034 و مشخصات فنی EN10025-2 می باشد.

 تیرآهن بال نیم پهن موازی ذوب آهن اصفهان (IPE)

تیربال نیم پهن ذوب ، همان تیراهن ذوبی معمولی است و در سایزهای 12 الی 30 تولید می گردد و براساس استاندارد ملی ایران به شماره 1791 تولید می گردند و وزن ،ابعاد و استانداردهای این کارخانه منطبق بر استاندارد آلمان است.

تیرآهن بال باریک شیب دار ذوب آهن اصفهان (IPN)

تیرآهن بال باریک شیب دار که به صورت اختصاری IPN نام دارد در سایز 12 و 14 تولید می گردد و بر اساس استاندارد ملی ایران ابعاد و اندازه و وزن آن که منطبق بر استاندارد آلمان و جدول اشتال است تولید می شود. قابل توجه است که وزن یک متر تیرآهن IPN سایز 12 ، 11.1 کیلوگرم و سایز 14 آن 14.3 کیلوگرم است که مطابق با جدول اشتال است.استاندارد تیرآهن INP نیز بر اساس استاندارد آلمان و منطق بر جدول اشتال است و مشخصات فنی آن نیز بر اساس EN10025-2می باشد.

قیمت تیرآهن ذوبی

قیمت آهن آلات و از قیمت تیرآهن به عوامل متعددی از جمله میزان عرضه و تقاضا، نوسانات نرخ عرض ، قیمت جهانی شمش و سنگ آهن بستگی دارد همچنین برند مربوط به محصولات فولادی نیز بر قیمت محصول اثرگذار خواهد بود که در مورد نرخ تیراهن ذوبی می توان اظهار داشت با توجه به کیفیت آن قیمت مناسبی دارد. 

از آنجایی که تیرآهن ها در اسکلت ساختمان استفاده می شوند از مهم ترین محصولات پایه ای صنعت ساختمان هستند و تیرآهن اصفهان نیز یکی از بهترین برندهای تولید کننده تیرآهن محسوب می شود اگر از نظر مسافت در محدوده مرکزی ایران هستند یا فاصله نسبتا مناسبی با اصفهان دارید توصیه ما خرید تیرآهن ذوبی است .

کارخانه ذوب آهن اصفهان 

نام کارخانه ذوب آهن اصفهان نه تنها برای صنعتگران بلکه برای همه مردم بسیار آشناست و سالهاست که در دسته تولیدکنندگانی قرار دارد که محصولات با کیفیتی را روانه بازار می نماید ، نکته حائز اهمیت دیگر این است که تیراهن یکی از مقاطع فولادی در ساختمان است و برای تکمیل ساختار ساختمان از تیرآهن و البته سایز مقاطع آهن نیز استفاده می شود و به طور کلی در سازه های بتنی و فلزی تیرآهن یکی از مقاطع بسیار کاربردیست.هر چند که در ساختمان سازی باید به قیمت تمام شد و حاشیه سود پایان کار توجه داشت اما توان و استحکام ساختمان نیز در برابر سیل ،زلزله ،باد و طوفان باید مناسب باشد و از همین جهت استفاده از محصولات با کیفیت تضمین تعهدات یک ساختمان ساز است.

تیرآهن ذوبی 

در ایران چندین کارخانه تیرآهن تولید می نمایند یکی از کارخانه های سرآمد کارخانه ذوب آهن اصفهان است که تیرآهن این شرکت به نام تیراهن ذوبی معروف است نکته جالب توجه که تضمین کننده کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان است به بیش از 23 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می گردند این کارخانه محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه می نمایند و کشف قیمت این محصول از طریق بورس کالا انجام می شود.

وزن تیرآهن ذوبی 

آهن آلات و از جمله تیرآهن رو بر اساس وزن تفکیک و قیمت گذاری می کنند، تیرآهن ذوب آهن اصفهان بر اساس جدول اشتال تولید می گردد لذا وزن این تیرآهن بالاتر سایر کارخانه هاست و قیمت بالاتری نیز دارد. 

ویژگی های منحصر به فرد تیرآهن ذوبی

تیرآهن ذوب آهن اصفهان از سایر 12 الی 30 و به صورت 12 متری تولید می گردد. ویژگی های متمایز تیرذوب آهن اصفهان عبارتست از : 
برند ارزشمند بازار  چون کیفیت را کنترل می نمایند
وزن هر شاخه تیرآهن ذوب آهن از سایر کارخانجات سنگین تر است.
از مواد اولیه با کیفیت استفاده می نمایند.
تنوع گسترده در تولید انواع تیرآهن های معمولی و هاش .
تیرآهن ذوب آهن اصفهان دارای برگه کنترل کیفیت در هر بندیل است.   
 

در ادامه می توانید این مقاله را نیز مطالعه فرمایید: فرآیند تولید تیرآهن

قیمت گذاری تیرآهن ذوبی     

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد عوامل متعددی از جمله بر قیمت تیرآهن موثر است از جمله این عوامل می توانیم به نرخ ارز، سکه، طلا و دلار ،میزان عرضه و تقاضا ، نرخ سنگ آهن ، شمش و قیمت های جهانی می توانیم اشاره نماییم.همچنین به صورت روزانه می توانید قیمت روز تیرآهن را از سایت آهن پرایس و مشاوران حرفه ای آن با شماره 02154103 پیگیری نمایید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • شیخی
    شیخی1401/03/05 - 11:49 پاسخ

    قیمت تیرآهن ذوب سایز 18