بلاتکلیفی فعالان بازار آهن

بلاتکلیفی فعالان بازار آهن
بلاتکلیفی فعالان بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد تقریبا روی نرخ نجومی 31 هزار و 800 تومان نوسان دارد، قیمت بیشتر محصولات فولادی در بازار آهن نیز تغییر چندانی نداشته و عمده نوردکاران چندان تغییری در قیمت‌هایشان ایجاد نکرده‌ان...

به گزارش آهن پرایس در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد تقریبا روی نرخ نجومی 31 هزار و 800 تومان نوسان دارد، قیمت بیشتر محصولات فولادی در بازار آهن نیز تغییر چندانی نداشته و عمده نوردکاران چندان تغییری در قیمت‌هایشان ایجاد نکرده‌اند. اتفاقی که یک علت آن به ثبات نسبی بازار ارز بازمی‌گردد و به نظر می‌رسد با حضور سنگین بازارساز و ارزپاشی‌ها اخیر، فعلا نرخ ارز در پشت مرز 32 هزار تومان برای بالا یا پایین رفتن مقاومت می‌کند و به همین علت اثر نرخ ارز بر بالا و پایین شدن قیمت محصولات فولادی نیز حداقل در روز های اخیر  کاسته شده است.
 علت دیگر ثبات نسبی قیمت محولات فولادی و بلاتکلیفی فعالان بازار درباره سمت و سوی آینده قیمت‌ها، دستورات اخیر مسئولان وزارت صمت درباره لزوم عرضه کامل فولاد در بورس کالا می باشد. دستوری که همچنان نسبت به ضمانت‌های اجرایی آن ابهامات فراوانی وجود دارد و البته هنوز هم فرمول قیمت‌گذاری شمش که هفته پیش نامه مربوط به آن در فضای مجازی منتشر شد، قطعی نشده است و به همین دلیل، هنوز تکلیف هیچ‌چیز مشخص نیست، و فعالان بازار نورد نیز فعلا میلی به افزایش یا کاهش قیمت‌هایشان ندارند.
همچنین در میان قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی، شاهد ثبات نسبی نرخ انواع میلگرد آجدار هستیم و در این میان، بیشتر فروشندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نیز تغییرات چندانی در قیمت‌هایشان ایجاد نکرده‌اند و قیمت انواع تیرآهن کیلویی نیز دستخوش تغییرات خاصی نشده است. در بازار محصولات قوطی و پروفیل نیز فعلا همه‌چیز آرام به نظر می‌رسد و بیشتر فروشندگان نرخ‌هایشان را روی ارقام نجومی قبلی ثابت نگه داشته‌اند و البته این انتظار وجود دارد که با کمپین عرضه ارزان محصولات حوزه قوطی و پروفیل و سایر آهن آلات مصرفی  اندک اندک حباب قیمتی این محصولات تخلیه گردد و بازار به قیمت واقعی خود نزدیک تر شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)