تاثیر نرخ ارز بر بازار آهن

تاثیر نرخ ارز بر بازار آهن
تاثیر نرخ ارز بر بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حالی که بازار در ابهام میان احتمال تداوم یا ریزش کم ‌سابقه نرخ ارز یا بازگشت آن به قیمت‌ های نجومی پیشین به سر می‌برد.از این رو قیمت دلار نقدی در صرافی‌ها در همان ساعت‌های ابتدایی روز گذشته حدود 600 تومان نسبت به قیمت عصر دیروز بالاتر رفت...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حالی که بازار در ابهام میان احتمال تداوم یا ریزش کم ‌سابقه نرخ ارز یا بازگشت آن به قیمت‌ های نجومی پیشین به سر می‌برد.از این رو قیمت دلار نقدی در صرافی‌ها در همان ساعت‌های ابتدایی روز گذشته حدود 600 تومان نسبت به قیمت عصر دیروز بالاتر رفت و در ادامه شاهد رشد 900 تومان دیگر در نرخ دلار نقدی بوده ایم و البته آخرین قیمت دلار دستوری نیز 28 هزار و 900 تومان اعلام شده است. 
مساله‌ای که نشان می‌دهد احتمالا بانک مرکزی نیز چندان به دنبال تداوم ریزش شدید نرخ ارز نیست و می‌خواهد فعلا قیمت ارز را بالای 28 و حتی 29 هزار تومان نگاه دارد. البته برخی کارشناسان نیز این‌طور گمانه‌زنی می‌کنند که دولت خود نرخ ارز را پایین آورده تا با بالا بردن مجدد آن بخشی از کسری بودجه شدید سال جاری خود را جبران کند.
بالاخره مقاومت بیشتر نوردکاران در برابر کاهش قیمت ‌ها شکسته شد و عمده تولیدکنندگان میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی راضی به کاهش شدید نرخ‌ هایشان شدند و البته بخش زیادی از تولید کنندگان تیرآهن و محصولات حوزه لوله و پروفیل همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند. در این میان اما کم نیستند.
تولیدکنندگان میلگردی که با وجود کاهش بیش از 3 هزار تومانی نرخ ارز در روزهای گذشته راضی به کم کردن قیمت‌ هایشان نشده‌اند و همچنین در بین تولیدکنندگان تمام مقاطع فولادی بخش مهم از شرکت‌ها هم چون تمایل به بازگشت بازار آهن به ریل صعودی دارند، در حالی که از فروش محصولاتشان دست کشیده و صراحتا اعلام می‌کنند که به دلیل افت قیمت‌ها فروش‌هایشان را بسته‌اند..
خبر دیگر از بازار آزاد این که ارائه تخفیف‌ های قابل توجه به‌ ویژه در میان نوردکارانی که قیمت‌ هایشان را پایین آورده‌ اند، مانند روزهای گذشته ادامه دارد و ظاهرا طرف تقاضای واقعی نیز کم‌کم به این بازار بازگشته و با کاهش بیشتر نرخ‌ها مصرف‌کنندگان حقیقی بیشتری به خرید محصولات فولادی روی خواهند آورد..

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)