تداوم اصلاح قیمت آهن آلات

تداوم اصلاح قیمت آهن آلات

اصلاح قیمت آهن آلات همچنان در اکثر مبادی فروش تداوم دارد و این درحالی است که قیمت دلار روز گذشته روند افزایشی داشت...

آهن پرایس: اصلاح قیمت روز آهن آلات روز گذشته نیز در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی تداوم داشت و شمار زیادی از مبادی فروش هم محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

بازار ارز که از ابتدای هفته در مسیر اصلاح قرار داشت روز گذشته روند افزایشی در پیش گرفت؛ به طوری که قیمت هر دلار آزاد در پایان روز با افزایش 700 تومانی روی کانال 51 هزار تومان بسته شد. به نظر می‌رسد نوسان افزایشی قیمت دلار ناشی از اخبار سیاسی منطقه و کشور بود.

نگاهی به روند نوسانات نرخ آهن

قیمت میلگرد آجدار در شمار زیادی از کارخانه‌ها ثابت اعلام شد و تعدادی از مبادی فروش هم با کاهش 100 تا 200 تومانی همراه بودند. کف قیمت میلگرد دیروز در محدوده 23.300 تا 23.500 تومان اعلام شد.

 به طور کلی محدوده قیمت میلگرد روز بین 23 تا 25 هزار تومان قرار دارد و نرخ متوسط آن نیز 23.635 تومان برآورد شد. قیمت میلگرد آناهیتا گیلان روز گذشته با 300 تومان کاهش در هر کیلو 24.700 تومان گزاش شد، قیمت میلگرد امیرکبیر ثابت اعلام شد و هر کیلو از آن حدود 23.800 تومان به فروش رسید.

قیمت میلگرد آجدار 16

قیمت میلگرد فولاد زاگرس

قیمت میلگرد فایکو

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد اصفهان

23.400

23.600

23.760

25.200

 

قیمت روز تیرآهن نیز در اکثر مبادی فروش ثابت بود ولی قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی شاخه‌ها با کاهش 20 تا 50 هزار تومانی همراه بود.

قیمت روز نبشی، قیمت روز ناودانی یرانی و ناودانی اروپایی و قیمت سپری در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی نستا دیروز نیز کاهش 200 تومانی داشت.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و گیلان در برخی ضخامت‌ها بین 200 تا 600 تومان اصلاح شد اما سایر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت بودند؛ قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق روغنی در غالب کارخانه‌ها با کاهش 200 تا 700 تومانی همراه بودند اما قیمت ورق شیروانی رنگی ثابت اعلام شد.

قیمت پروفیل آهنی، قیمت قوطی مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره، قیمت پروفیل زد و انواع قوطی آهنی در اکثر مبادی فروش با کاهش 200 تا 500 تومانی همراه بود؛ قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربست، قیمت لوله صنعتی و کلیه لوله‌ها با کاهش 200 تا 700 تومانی عرضه شدند.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز سه شنبه حاکی است که ورق‌های عرضه شده استقبال چندانی نداشتند اما به طور کلی از 166 هزار و 400 تن محصول فولادی حدود 88 درصد مورد معامله قرار گرفت که معادل 147 هزار تن برآورد شد.

از 140 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده کل آن به فروش رسید. هر کیلو آهن اسفنجی 13 هزار و 125 تومان اعلام شد.

امروز نیز بورس کالا میزبان عرضه مقاطع پایین دست فولادی است که حدود 270 هزار و 740 تن در بورس اعلام شد از این میزان حدود 228 هزار تن میلگرد آجدار با قیمت تمام شده 23.200 تومان است که تقریبا با قیمت میلگرد بازار یکی است. به نظر می‌رسد محصولات اعتباری نسبت به سایر عرضه‌ها تقاضای بیشتری داشته باشند. همچنین حدود 3 هزار و 710 تن ناودانی، 4 هزار و 436 تن نبشی، 15 هزار و 160 تن تیرآهن و 19 هزار و 300 تن ورق گرم عرضه می‌شود.

کاهش صادرات فولاد ایران

آمار و گزارش‌های گمرک جمهوری اسلامی و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از روند کاهشی صادرات فولاد ایران برای سومین ماه پیاپی خبر دادند. این محصولات فولادی شامل انواع میلگرد کلاف و شاخه، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سپری و ... است.

براساس این آمار کاهش صادرات مقاطع فولادی ایران از خرداد ماه شروع شده است و تا کنون نیز ادامه دارد؛ به عبارتی کمترین میزان صادرات امسال متعلق به ماه خرداد است که حدود 260 تن اعلام شده است. در همین راستا ارزش صادرات فولاد از ماهی 150 هزار دلار در ماه شهریور تقریبا نصف شد و حدود 80 هزار دلار اعلام شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پیش بینی قیمت آهن تا پایان مهر

به عقیده برخی کارشناسان با اعمال برخی محدودیت‌ها مانند افزایش تعرفه‌های گمرکی واردات میلگرد از سوی عراق، بازگشت محدودیت‌های بازگشت ارز صادراتی، قطعی برق فولادسازان در تابستان، کاهش و ثبات قیمت‌های جهانی و حذف معافیت مالیت صادرات از جمله پارامترهایی است که به کاهش صادرات مقاطع طویل در کشور منجر شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند تا پایان سال با کاهش چشمگیر ارزآوری نیم میلیاردی در کشور مواجه خواهیم شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)