دپوی آهن در انبارها

دپوی آهن در انبارها
دپوی آهن در انبارها

اگرچه بازار آهن در روزهای پایانی هفته سعی بر این داشت تا ثبات نسبی را در قیمت گذاری را تجربه کند اما برخی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر بازار فولاد از جمله سمت و سوی "نرخ‌های جهانی" و "نرخ ارز صرافی" به هیچ وجه تمایل ...

اگرچه بازار آهن در روزهای پایانی هفته سعی بر این داشت تا ثبات نسبی را در قیمت گذاری را تجربه کند اما برخی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر بازار فولاد از جمله سمت و سوی "نرخ‌های جهانی" و "نرخ ارز صرافی" به هیچ وجه تمایل به ثبات نداشته و نوسانات بسیاری را به خود دیدند.

گذشته از این دو مورد عامل تحریک کننده بازار داخلی فرمول یا مکانیزم فعلی تنظیم بازار فولاد داخل کشور است که خود به تنهایی یکی از عوامل اصلی تحریک کننده بازار و به نوعی التهاب آفرین تدوین شده است؛ آنچه که از شواهد و نتایج معاملات امروز شمش در بورس کالا برمی‌آید، برای هفته آتی نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار در بورس کالا حول و حوش ۴۷۵۰ تومان بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد که خود یک عامل التهابی و تحریک کننده برای بازیگران این بازار محسوب می‌شود .

بدیهی است فولاد سازان همیشه خواهان نرخ فروش محصول در بازار داخلی، معادل نرخ صادراتی فروش آن  محصول خود می باشد و از سوی دیگر مصرف کننده نهایی در بازار داخلی هم موضعی عکس داشته و پذیرای نرخ فروش بین المللی و صادراتی دلاری نبوده و نخواهد بود.
در حال حاضر این مسئولان نظارتی وزارت محترم صَمت هستند که به عنوان حافظ منافع مصرف کننده و تولیدکننده می بایست اعتدال مناسب در این شرایط ایجاد نمایند اما نکته مهم توجیه پذیر، عدم توانایی مردم ایران در خریدهای دلاری در بازار داخلی و رسیدن به حداقل ثبات در معاملات می باشد که تقاضای ضعیف میلگرد آجدار در  بورس کالا طی چند روز اخیر با این سطوح قیمتی  به وضوح مسئله را تایید می کند. عدم توجه مسئولان به شرایط فعلی بازار و کاهش شدید قدرت خرید مردم سبب گشته تا انبارها و حواله‌های دست بنکداران به صورت کم سابقه  ای زیاد گردد و هم چنین به واسطه ی نوسانات ارزی و کاهش سرمایه با  استقبال سرد عرضه های میلگرد آجدار در چند روز اخیر روبرو بوده ایم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • محمدی
    محمدی1398/10/07 - 14:14 پاسخ

    میلگرد ۵۰۰۰ تومان رسید قابل توجه کسانی که فکر میکنن پایین میاد قیمت مصرف کننده بخرید تا بالا تر نرفته قیمت تا آخر سال ۵۵۰۰

  • محمدی
    محمدی1398/09/28 - 13:44 پاسخ

    هر چقدر هم تقاضا کم باشه قیمت پایین نمیره دیگه میلگرد رنگ ۴۲۰۰ به خودش نمیبینه قیمت تا اخر سال ۵۵۰۰ هست امروز ۴۸۵۰ بودش