رونق خرید اعتباری آهن آلات

رونق خرید اعتباری آهن آلات

در حال حاضر محصولات اعتباری چه در بورس کالا و چه در خارج از بورس تقاضای بیشتری دارند ولی به طور کلی بازار هنوز بی رمق است و معاملات چندانی مشاهده نمی‌شود...

 آهن پرایس: قیمت آهن آلات تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی روندی ثابت و خطی داشت و تعداد محدودی از مبادی فروش با کاهش قیمت جزئی همراه بودند؛ تقاضا نیز کماکان در پایین‌ترین حالت خود گزارش می‌شود و با بازاری نخر مواجه هستیم.

بازار ارز نیز روند ثابتی داشت و قیمت دلار در نیمه کانال 49 هزار تومانی ثابت بود. در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود 49 هزار و 300 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

در پی اعلام قیمت روز آهن در بازار آهن روز گذشته قیمت دلار در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما در برخی کارخانه‌ها بین 50 تا 100 تومان کاهش قیمت مشاهده شد. کف قیمت میلگرد در بازار دیروز بین 23.500 تا 23.800 تومان گزارش شد.

قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد ما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها بین 20 تا 40 هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها 100 تومان کاهش داشت و در برخی ضخامت‌ها نیز افزایش 200 تومانی مشاهده شد.

در رابطه با انواع ورق گرم نازک و قوطی پروفیل‌ها می‌توان گفت درحال حاضر روند افزایشی آنها متوقف شده است اما کاهش قیمت محسوسی رخ نداده است.

قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی شیروانی، قیمت ورق استیل و سایر ورق‌های سرد در کلیه مبادی فروش تغییری نداشتند؛ قیمت ورق آهن، قیمت ورق آجدار و سایر ورق‌های گرم در غالب مبادی فروش بین 100 تا 500 تومان کاهش داشتند.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز 268 هزار و 882 تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود 215 هزار و 424 تن به میلگرد اختصاص دارد؛ قیمت هر کیلو میلگرد عرضه شده 21 هزار و 634 تومان در نظر گرفته شده است.

حدود 3 هزار و 74 تن هم نبشی عرضه می‌شود که قیمت آن 23 هزار و 24 تومان تعیین شده است؛ ناودانی هم حدود 2 هزار و 791 تن عرضه می‌شود که قیمت آن 23 هزار و 461 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود 28 هزار و 293 تن تیرآهن عرضه می‌شود که نرخ پایه آن 22 هزار و 326 تومان در نظر گرفته شده است.

همانطور که در بالا هم اشاره شد کف قیمت‌ برخی محصولات به ویژه میلگرد که کاهش یافته و در کانال 23 هزار تومانی گزارش می‌شود اما به نظر می‌رسد این کانال شکننده بوده و حفظ نمی‌شود.

اگر هفته آینده هم محصولات فولادی خارج از بورس کالا به صورت اعتباری عرضه شود اوضاع آشفته‌ای را رقم می‌زند، زیرا پولی که از نقد شدن محصولات اعتباری حاصل می‌شود برای پرداخت بدهی‌ها صرف می‌شود و این روند در بازه طولانی مدت دوام نداشته و آسیب‌زننده خواهد بود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اوضاع بازار آهن در اوایل پاییز

گفتنی است گزارش‌ها حاکی است که طبق بخشنامه‌ای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد خطاب به مدیرکل دفتر صادرات، از ابتدای مهرم ماه حدود 2 درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام مالیات دریافت خواهد شد.

انتشار اخبار ضد و نقیض دربارهاز خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و کاهش قیمت مسکن  همچنان ادامه دارد که در قالب تحلیلی دیگر به آن پرداخته می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)