ساخت و ساز متأثر از نوسان قیمت آهن

ساخت و ساز متأثر از نوسان قیمت آهن
ساخت و ساز متأثر از نوسان قیمت آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بیشترین تعداد ساخت واحد های مسکونی موجود در برنامه دو ساله ی مسکن حمایتی دولت، مربوط به ساخت و ساز در شهرهای جدید می باشد. ساخت 200هزار واحد در شهر های جدید از مجموع 400هزار واحد مقرر شد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بیشترین تعداد ساخت واحد های مسکونی موجود در برنامه دو ساله ی مسکن حمایتی دولت، مربوط به ساخت و ساز در شهرهای جدید می باشد. ساخت 200هزار واحد در شهر های جدید از مجموع 400هزار واحد مقرر شده در برنامه با مشارکت بخش خصوصی عملی می شود و دولت نمی تواند به تنهای در روند ساخت و بهره برداری از آن ها دخالت کند.

در این برنامه، تأمین زمین و دریافت پروانه ساختمانی از جانب مسئولان دولتی صادر می شود و هزینه ساخت را شرکای آن ها در بخش خصوصی می پردازند اما نوسانات دربازار آهن آلاتساختمانی در چند ماهه اخیر سبب شده  است تا سرمایه گذاران به علت عدم پیش بینی روند قیمت ها در این بازار از سرمایه گذاری در آن سرباز زده و سبب رکود در عرضه مسکن به بازار شوند.

با نگاهی به نوسان قیمت آهن آلات ساختمانی طی یک ماه گذشته به آسانی  می توان علت دلسردی سرمایه گذاران در ورود به معاملات ملکی را ریشه یابی کرد. به طور مثال قیمت میلگرد که از پایه پنج هزار تومان عبور کرده بود در زمان کوتاهی به کانال سه هزار تومان سقوط کرده است و اکنون مجددا در حال نزدیک شدن به مرز چهار هزار تومان می باشد و سایر آهن آلات و مصالح نیز همین روند را در این مدت  طی کرده اند.همین امر سبب سردرگمی مصرف کنندگان به ویژه انبوه سازان شده است.

 همین امر سبب گشته تا برای جذب شرکای بخش خصوصی از پرداخت تسهیلات دولتی استفاده شود بدین ترتیب که شرکت عمران شهرها، سازندگان را  به بانک برای دریافت تسهیلات ساخت معرفی می کنند و بر اساس قوانین بانک مسکن اگر الگوی ساخت بر اساس صنعتی‌سازی یا ساخت ساختمان‌های سبز باشد وام با نرخ سود کمتر به سازندگان پرداخت می‌شود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)