سهمیه بندی صحیح مواد اولیه

سهمیه بندی صحیح مواد اولیه
سهمیه بندی صحیح مواد اولیه

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت ها برای تامین مواد اولیه فولاد سازان در چار چوب سیاست‌ گذاری وزارت صمت عمل می ‌کنند؛ به طوری که وزارت صمت درصدد سهمیه  ‌بندی صحیح در این مسیر است تا مشکلی برای واحد های فولادی کشور از نظر تامین خوراک ایجاد نشود...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت ها برای تامین مواد اولیه فولاد سازان در چار چوب سیاست‌ گذاری وزارت صمت عمل می ‌کنند؛ به طوری که وزارت صمت درصدد سهمیه  ‌بندی صحیح در این مسیر است تا مشکلی برای واحد های فولادی کشور از نظر تامین خوراک ایجاد نشود که به تبع آن مشکلی برای تولید فولاد واحدها پیش نیاید و شاهد تعطیلی و بیکاری نباشیم. کمبود مواد اولیه واحد های فولاد سازی، عدم تامین کافی از سوی شرکت‌ های معدنی و اینکه واحد های فولادی مخصوصا فولاد مبارکه کمبود مواد اولیه را عنوان می‌ کنند، کاملا درست است.

همان طور که می ‌دانید فولاد مبارکه اصفهان بزرگ ‌ترین تولید کننده فولاد کشور است و بیش از 50 درصد تولید فولاد کشور را بر عهده دارد و طبیعتا مصرف مواد اولیه آن هم بالا می باشد. وزارت صمت بر اساس برنامه ‌های خود، برای هر شرکت‌ معدنی، سهمیه ‌ای را برای توزیع مواد اولیه بین واحد های فولادی تعیین می‌کند. درست است که فولاد مبارکه با کمبود مواد اولیه مواجه شده است اما از دست معادن بزرگ تامین ‌کننده سنگ ‌‌آهن کاری بر نمی آید.

از این رو در کمبود مواد اولیه، موارد دیگری اعم از نارسایی‌ های حمل ‌و نقل، مشکلات استخراج، عدم اکتشاف کافی ذخایر نیز دخیل است که همه این ‌ها دست به دست هم داده تا در شرایط فعلی با کمبود مواد اولیه برای تولید مواجه شویم. بخشی از کمبود مواد اولیه مربوط به معادنی است که به دنبال تکمیل زنجیره، تصمیم به ورود به عرصه تولید فولاد گرفته ‌اند و در نتیجه سهمیه کنسانتره به خودشان اختصاص می ‌یابد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)