سیر نزولی معاملات مسکن در کشور

عقبایی : سیر نزولی معاملات مسکن در کشور
سیر نزولی معاملات مسکن در کشور

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اعلام افزایش معاملات مسکن در شهر تهران گفت: اما معاملات در کشور روند نزولی دارد.حسام عقبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگذاری صدا و سیما با اشاره به سیر نزولی معاملات مسکن در نیمه نخست سال گفت: در 27 روز اول آذر درکشور 40 هزار و 677 قرارداد خرید و فروش ...

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اعلام افزایش معاملات مسکن در شهر تهران گفت: اما معاملات در کشور روند نزولی دارد.حسام عقبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگذاری صدا و سیما با اشاره به سیر نزولی معاملات مسکن در نیمه نخست سال گفت: در 27 روز اول آذر درکشور 40 هزار و 677 قرارداد خرید و فروش 

ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.


وی افزود : در کشور معاملات مسکن در ماههای شهریور،مهر و آبان سیر نزولی داشته است اما در تهران شاهد رشد معاملات بودیم.


عقبایی با اشاره به روند صعودی رشد معاملات درشهر تهران تصریح کرد: در 27 روز اول آذر 11 هزار و 214 قرارداد خرید و فروش و 12 هزار و 643 قرارداد اجاره داشتیم و از شهریور شاهد رشد نسبی در معاملات مسکن هستیم.


وی افزود: رشد معاملات بازار مسکن تهران عاملی برای رشد معاملات سایر استانها خواهد بود.


عقبایی گفت : در بخش اجاره نیز در شش ماه دوم سال به دلیل کاهش تقاضا شاهد کاهش نقل و انتقالات و کاهش5 درصدی قیمت اجاره بها هستیم.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد : بیشتر متقاضیان بازار مسکن افراد مصرفی بازار مسکن هستند و وارد سرمایه گذاری بازار مسکن نشدند و بازار مسکن با ظرفیت 50 درصدی حرکت می کند.


عقبایی افزود: دوره هایی که در بازار مسکن رونق به معنای افزایش حجم معاملات را داشتیم 50 درصد بازار مسکن را افراد و مجموعه هایی که در حوزه مسکن هستند ، فعال می کنند.


عقبایی تصریح کرد: از دولت و مجلس خواستاریم تا در قانون سیاستهای پولی کشور بازنگری کند.


وی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران صورت گیرد ، گفت : صدور پروانه های ساختمانی در سال ها 93 و 94 معادل 47.6 و در 
سه ماه اول امسال 17.6 درصد کاهش داشته است.


عقبایی یکی از دلایل کند بودن روند خروج مسکن از رکود را سیاستهای کلان دانست و گفت: تسهیلات ارائه شده کارایی زیادی برای دهک های پایین و متوسط ندارد زیرا مدت اقساط و نرخ سود، مناسب نبوده است.


عقبایی افزود: برخی طرحهای که دولت ارائه کرده هنوز کلید نخورده است و مسکن اجتماعی به عمر این دولت قد نمی دهد.


رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: دولت و مجلس موافق طرح مسکن استیجاری مواق هستند اما هنوز اجرایی نشده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)