صنعت آسیب پذیر فولاد

صنعت آسیب پذیر فولاد
صنعت آسیب پذیر فولاد

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنابر اظهارات کارشناسان، صنعت فولاد جزو یکی از صنایع مهم در کشور به ‌شمار می ‌رود. پس از انقلاب اسلامی و در ماه های اخیر، تا حد زیادی این صنعت بومی‌ سازی شده و نسبت به سایر صنایع از رشد و توسعه قابل قبولی برخوردار بوده است؛ به ‌گونه‌ ای...

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنابر اظهارات کارشناسان، صنعت فولاد جزو یکی از صنایع مهم در کشور به ‌شمار می ‌رود. پس از انقلاب اسلامی و در ماه های اخیر، تا حد زیادی این صنعت بومی‌ سازی شده و نسبت به سایر صنایع از رشد و توسعه قابل قبولی برخوردار بوده است؛ به ‌گونه‌ ای که رتبه دهم جهانی تولید فولاد را برای ایران به ارمغان آورده است اما این صنعت مادر در کشور همواره به‌ دلیل رشد نامتوازن زنجیره در ۴۰ سال گذشته با چالش‌ هایی روبه‌رو شده که هم ‌اکنون به شکل ‌های گوناگونی خود را نشان می‌ دهد.

این صنعت توانسته در زمینه اشتغال زایی و ارز آوری نیز جایگاه قابل‌ توجهی را به ‌دست آورد. در حقیقت تولید فولاد یکی از کم ‌ارزش‌ ترین دستاورد این صنعت به‌ شمار می ‌رود، چرا که ارزآوری و همچنین اشتغال زایی این صنعت موجب توسعه ‌یافتگی و تربیت نیروی انسانی شده است. علاوه بر این، میزان مصرف فولاد در هر کشوری نشان‌ دهنده توسعه‌ یافتگی آن کشور به ‌شمار می‌ رود.

حال می توان گفت: صنعت فولاد توانسه به خوبی در ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته باشد و نه‌ تنها در سال‌ های گذشته از واردات آن پیشگیری به عمل آمده و از خروج ارز جلوگیری کرده است، بلکه هم‌ اکنون در رده دهم تولید فولاد قرار داشته و جزو کشورهای صادر کننده فولاد نیز قرار دارد.  بنابراین مهم‌ ترین آسیب‌ های صنعت فولاد به عوامل متعددی برمی‌گردد که در دهه های گذشته طرح های جامعی برای صنعت فولاد برنامه ریزی شده است اما این موضوع که شرکت‌ های گوناگون هر یک جداگانه فعالیت می‌کنند و وارد حوزه‌ های یکدیگر شده‌ اند، جزو آسیب‌ های این صنعت به ‌شمار می ‌رود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)