عوامل موثر بر قیمت آهن آلات

عوامل موثر بر قیمت آهن آلات

آهن پرایس: بازار آهن از بازارهای مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد ایران میباشد و تغییرات قیمت مقاطع فلزی میتواند اقتصاد کشور را دستخوش تغییرات بزرگی کند. قیمت آهن تحت تاثیر عوامل متعددی...

آهن پرایس: بازار آهن از بازارهای مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد ایران میباشد و تغییرات قیمت مقاطع فلزی میتواند اقتصاد کشور را دستخوش تغییرات بزرگی کند. قیمت آهن تحت تاثیر عوامل متعددی است که در این مقاله سعی داریم مهمترین عوامل را بررسی و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از آنجا که ماده اولیه برای ساخت کلیه مقاطع فلزی سنگ آهن است لذا افزایش یا کاهش قیمت سنگ آهن تاثیر مستقیم بر روی قیمت تمام شده مقاطع فلزی دارد.

قیمت روز آهن آلات تحت تاثیر عوامل سیاسی، قیمت جهانی آهن، قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا در بازار جهانی، کارخانه‌های تولید کننده، قیمت ضایعات آهن، قیمت مواد خام و اولیه تولید آهن آلات، قیمت نفت، هزینه حمل و نقل، تورم جهانی، بودجه کشور، کرونا، قیمت دلار، بورس کالا و بسیاری از عوامل دیگر است. این عوامل میتوانند تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده مقاطع فلزی داشته باشد و سبب کاهش یا افزایش آن شوند.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن یکی از پرکاربردترین مقاطع فلزی به خصوص در ساختمان سازی است. قیمت تیرآهن دائما در حال افزایش و کاهش است و این مسئله میتواند بازار مسکن را تحت تاثیر زیادی قرار دهد. قیمت روز تیرآهن تحت تاثیر قیمت نفت است و با کاهش قیمت نفت قیمت تیرآهن نیز کاهش میابد. عامل دوم هزینه های حمل ونقل است که این عامل با قیمت نفت و انرژی در ارتباط مستقیم است. از آنجاکه روزانه میلیون ها تن مواد اولیه و کالاهای صادراتی در حال جابجایی در سطح جهانی هستند لذا این هزینه حمل و نقل در قیمت نهایی تاثیر مستقیم دارد.

با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از فولاد جهان توسط کشورهای در حال توسعه تولید و تامین میشود و حجم بزرگی از این محصولات در کشور چین تولید میشود لذا انتقال این مقاطع به کشورهای دیگر سبب افزایش قیمت نهایی آهن آلات در کشور مقصد میشود. از عوامل موثر دیگر در روند افزایش یا کاهش قیمت تیرآهن فصل تولید آن است. تغییرات فصلی میتواند باعث تغییر قیمت تیرآهن امروز شود. عامل دیگر بیماری کرونا است. وجود ویروس کرونا در چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد از جمله تیرآهن تاثیر مستقیمی بر قیمت این مقطع گذاشته است. 

بررسی قیمت آهن آلات ساختمانی،میلگرد و تیرآهن

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

عوامل متعددی بر قیمت میلگرد تاثیر گذارند یکی از این عوامل افزایش و کاهش میزان عرضه و تقاضا است که با افزایش عرضه قیمت این محصول کاهش و با کاهش عرضه قیمت روز میلگرد افزایش میابد. دلیل بعدی نوسانات قیمت دلار و ارز است. از آنجا که بعضی از تولیدات ایران به کشورهای دیگر صادر میشود پس قیمت دلار بر قیمت میلگرد نیشابور و سایر برندها هم تاثیر مستقیمی دارد. از آنجا که میلگرد در صنایع مختلفی کاربرد دارد افزایش قیمت آن میتواند بر صنایعی همچون ساختمان سازی، خودروسازی، ساخت ماشین آلات و کشتی سازی تاثیر بسازیی بگذارد.

عوامل موثر بر قیمت لوله

این محصول کاربردی در صنایعی همچون کشاورزی و ساختمان سازی کاربرد دارد. لوله انواع متفاوتی دارد و در سایزها و ضخامت های متفاوتی تولید میشود. قیمت لوله نیز همانند سایر مقاطع فلزی تحت تاثیر عوامل متعددی است که میتوان به قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، نام و برند کارخانه تولیدی و ... اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت ورق

با توجه به تنوع موجود در ورق های تولیدی از این محصول در صنایع مختلفی استفاده میشود. قیمت این مقطع همانند سایر مقاطع دارای نوساناتی است که از عوامل موثر و اثرگذار بر این قیمت میتوان به قیمت تمام شده مواد اولیه همانند شمش، میزان عرضه و تقاضا، نیاز صنایع وابسته به ورق، هزینه های حمل و نقل و سایر عوامل اشاره کرد. 

 در ادامه سایر عوامل را به تفسیر برای شما عزیزان بیان میکنیم تا بتوانید در شرایط بهتر و با قیمت مناسبتری آهن آلات مورد نیاز خود را خریداری کنید. آهن پرایس با 50 سال سابقه درخشان در زمینه تامین آهن آلات بهترین قیمت و بهترین کیفیت را برای شما عزیزان ضمانت میشود. 

عوامل سیاسی: از دیگر عوامل موثر بر قیمت آهن آلات میتوان به عوامل سیاسی اشاره کرد. با توجه به اینکه تحریم‌ها اثر مستقیمی بر قیمت‌ها دارد و این تحریم ها میتواند در هر دوره مشکلاتی در بازار آهن و فولاد ایجاد کند. دلیل بعدی میزان تولید است که مازاد تولید یا کاهش آن در بازار میتواند تاثیر مستقیمی بر میزان عرضه و تقاضا بگذارد و سبب تغییر قیمت شود این عامل خود سبب سردرگمی مصرف کنندگان و خریداران مقاطع فلزی میشود.  

قیمت جهانی آهن: قیمت جهانی آهن یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر نوسانات قیمت مقاطع فلزی است و میتواند قیمت آهن را به سمت کاهش یا افزایش سوق دهد. بین نوسانات قیمت جهانی و قیمت نفت رابطه مستقیم وجود دارد.

در ادامه می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی 


قیمت ارز: قیمت ارز به صورت روزانه اعلام میشود و بر تمامی محصولات تاثیرگذار است. با توجه به اینکه قیمت اکثر محصولات متاثر از قیمت ارز است پس این قیمت بر بازار آهن و قیمت تمام شده آن تاثیر میگذارد.

برند و کارخانه تولیدی:

رقابت موجود در بین کارخانه‌ های تولیدی فولاد موجب تقویت برند برخی از کارخانه‌ها میشود و این رقابت میتواند سبب افزایش و تقویت ارزش برند شود. هر کارخانه ای که کیفیت بهتر، قیمت مناسبتر و خدمات جامع‌تری در تولید کالاهای خود داشته باشد مزیت رقابتی به دست می‌آورد و نهایتا میتواند مشتریان بیشتری را جذب کند و قسمت بیشتری از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • محمدی
    محمدی1401/03/05 - 12:21 پاسخ

    قیمت تیراهن فایکو چنده امروز؟

  • طارمی
    طارمی1401/03/05 - 12:12 پاسخ

    با سلام و خسته نباشید از نظر کیفیت میلگرد ذوب آهن بهتره یا میلگرد نیشابور؟

  • عظیمی
    عظیمی1401/03/05 - 11:59 پاسخ

    تلورانس وزنی ورق چند درصد هست؟

  • مولایی
    مولایی1401/03/05 - 11:55 پاسخ

    قیمت های تیر امیدوارم رو به کاهش باشه مخوصا کارخونه ذوب که به نظرم کیفیت بهتری داره

  • احمدی سلطان
    احمدی سلطان1401/03/05 - 11:48 پاسخ

    قیمت امروز نبشی شکفته چند ؟

  • مسیحا
    مسیحا1401/03/05 - 11:42 پاسخ

    قیمت تیرآهن ذوب آهن تون خیلی خوبه و عجیب

  • عسگری
    عسگری1401/03/05 - 11:40 پاسخ

    من خرید تیرآهن و میلگرد دارم قیمت اینا کی ثابت میشه خرید کنیم؟

  • فتح الهی
    فتح الهی1401/03/05 - 11:39 پاسخ

    برای خرید ورق استیل قیمت پایه ورق ازچه نرخی شروع میشه؟