فواره چون بلند شود سرنگون شود

فواره چون بلند شود سرنگون شود

نزدیک شدن قیمت دلار به مرز کانال 60 هزار تومانی ساز قیمت آهن آلات را نیز کوک کرد و شاهد تداوم روند افزایشی غالب محصولات فولادی بودیم؛ اما با توجه به مؤلفه‌های جاری و در پیش بودن انتخابات، اصلاح چزئی قیمت‌ها دور از انتظار نیست اما اگر روند افزایشی ادامه داشته باشد قیمت دلار و آهن به سقف تاریخی قیمت‌ها بازمی‌گردد...

آهن پرایس: روز سه‌شنبه نیز قیمت آهن آلات سوار بر موج التهابات افزایشی دلار همچنان رو به افزایش بود و به نظر می‌رسد اگر روند افزایشی قیمت‌ها همچنان تداوم داشته باشد قیمت آهن به سقف تاریخی خود بازخواهد گشت.

قیمت دلار که به صورت ساعتی درحال افزایش بود روز گذشته تا مرز 60 هزار تومان نیز بالا رفت اما در نیمه‌های روز به طور جزئی عقب‌نشینی کرد و بین دو کانال 58 و 59 هزار تومان در نوسان بود نهایتا در پایان روز هم روی 58 هزار و 800 تومان بسته شد.

به دنبال افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها، قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه‌ها بین 100 تا 500 تومان افزایش یافت و چند کارخانه هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند. کف قیمت میلگرد آجدار 24.700 تومان برآورد شد که به کف قیمت عرضه میلگرد در بورس امروز نزدیک شده است.

قیمت میلگرد میانه با 200 تومان افزایش 25.500 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان 25.900 تومان ثبت شد.

قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت میلگرد امیرکبیر

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد فایکو

25.900

25.010

24.500

24.800

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق آجدار، قیمت ورق اسیدشویی در بیشتر کارخانه‌ها بین 100 تا 600 تومان افزایش یافت؛ قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق استیل، قیمت ورق شیروانی و سایر ورق‌های سرد هم حدود 1000 تومان افزایش داشتند.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان، قیمت تیرآهن فایکو و ظفربناب بین 30 تا 100 هزار تومان افزایش قیمت داشتند؛ در چند کارخانه از جمله تیرآهن کوثر اهواز و کرمانشاه قیمت‌ها ثابت بود.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع قوطی پروفیل در غالب مبادی فروش 200 تا 700 افزایش یافت، کف قیمت پروفیل 2 میل دیروز حدود 41.500 تومان اعلام شد؛ قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله گازی و انواع لوله‌ها هم بین 200 تا 700 تومان افزایش داشتند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت ناودانی اروپایی در بیشتر کارخانه‌ها بین 100 تا 500 تومان افزایش یافت.

در رابطه با اوضاع بازار آهن و فولاد در ماه بهمن می‌توان اینگونه اظهار کرد که بازار آهن و بازار ارز در این ماه از سال اوضاع خوبی دارد که از عمده‌ترین علل آن مصادف بودن سال نوی چینی با این ماه است که باعث افزایش تقاضای دلار می‌شود؛ از طرفی دیگر در این ماه طی چند سال گذشته صنایع متعددی از جمله صنعت فولاد با محدودیت مصرف گاز مواجه هستند که به کاهش تولید منتهی شده است اما طبق تجربه با اتصال گاز واحدهای تولیدی و افزایش تولید ممکن است در ماه اسفند با اصلاح دلار و فولاد مواجه باشیم.

مطابق سال‌های گذشته بهمن ماه زمان ورود تقاضای مصرفی به بازار آهن است اما بهمن سالجاری نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌هایی داشت که یکی از آنها سرعت ریسک‌های سیاسی فعال و غیرفعال و غیرقابل پیش بینی در ماه‌های اخیر است که نه تنها پیش بینی بازار آهن که تحلیل سایر بازارها را نیز دشوار کرده است.

مورد بعدی در پیش بودن انتخابات 11 اسفند است که به احتمال قوی بازارساز به بازار ورود کرده و قیمت دلار را کنترل خواهد کرد البته این امر به امکان کنترل ریسک‌های سیاسی و اقتصادی وابسته است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت آهن و دلار ترمز برید

گفتنی است امروز حدود 220 هزار تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود؛ از این میزان حدود 181 هزار و 738 تن به میلگرد اختصاص دارد؛ قیمت میلگرد آجدار بورسی حدود 22 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین 25 هزار و 396 تن تیرآهن عرضه می‌شود که کف قیمت آهن 22 هزار و 280 تومان در نظر گرفته شده است؛ 13 هزار و 700 تن نیز ورق گرم با قیمت 29 هزار و 357 تومان عرضه می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)