قیمت آهن خیز برداشت

قیمت آهن خیز برداشت

نخستین روز هفته با رشد قیمت‌ها در بازار ارز و بازار آهن همراه بود؛ به این صورت که قیمت دلار به بیش از 52 هزار تومان رسید و قیمت آهن آلات هم در غالب کارخانه‌ها افزایشی شد. تشدید جنگ در خاورمیانه و کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی و افزایش تقاضا برای این محصول، از فاکتورهایی است که به صورت روانی و حقیقی به افزایش قیمت‌ها منجر شد...

آهن پرایس: نخستین روز هفته با نوسانات افزایشی بازار آهن و فولاد دخلی همراه بود به این صورت که روز شنبه قیمت آهن آلات در غالب مبادی فروش افزایش یافت و تعدادی از حوزه‌ها هم تغییری در قیمت‌ها اعمال نکردند.

بازار ارز نوسان افزایشی داشت و در ابتدای روز قیمت دلار به بیش از 52 هزار تومان افزایش یافت، اما به طور کلی قیمت دلار بین دو کانال 51 و 52 هزار تومانی در نوسان بود و در پایان روز هم 52 هزار و 50 تومان مبادله

اوضاع بازار آهن در ابتدای هفته

روز گذشته که بازار آهن در اغلب حوزه‌ها روند افزایشی داشت، شاهد افزایش قیمت روز میلگرد در اکثر کارخانه‌ها بودیم، به این صورت که قیمت هر کیلو میلگرد بین 100 تا 300 تومان افزایش یافت اما در عین حال شماری از شرکت‌ها هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند.

به عنوان مثال قیمت میلگرد امیر کبیر با افزایش 200 تومانی در هر کیلو به 24 هزار تومان رسید؛ قیمت میگرد ذوب آهن اصفهان هم بدون تغییر عرضه شد.

قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد فولاد زاگرس

قیمت میلگرد ابرکوه

23.760

23.050

23.200

23.100

قیمت روز ورق سیاه در برخی از شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت ورق آهن به ویژه ورق نازک با افزایش800 تومانی همراه بود؛ قیمت ورق روغنی، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی و انواع ورق‌های سرد نیز با افزایش 500 تومانی عرضه شدند.

قیمت قوطی پروفیل که با سایر مقاطع فولادی فاصله چشمگیری داشت از وضعیت روانی دیروز برای افزایش بیشتر استفاده کرد و شاهد روند صعودی قیمت قوطی آهن در غالب مبادی فروش بودیم؛ البته برخی عامل اصلی این افزایش قیمت را کمبود ورق نازک 2 میل تلقی می‌کنند. گفتنی است قیمت پروفیل 2 میل در هر کیلو 39 هزار تومان گزارش می‌شود.

قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم به تبعیت از جو کلی بازار روند افزایش داشت و در هر کیلو حدود 300 تا 500 تومان افزایش یافت.

همچنین قیمت روز تیرآهن در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها کاهش 10 هزار تومانی داشت.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در چند کارخانه افزایش 100 تا 400 تومانی داشت، اما کاهش و ثبات قیمت هم در برخی از کارخانه‌ها مشهود بود.

افزایش قیمتی که روز گذشته در بازار آهن و فولاد رخ داد به نظر می‌رسد تحت تأثیر دو عامل حقیقی و روانی بود؛ به این صورت که با توجه به کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی و افزایش تقاضا برای این محصول، هزینه نهایی شمش تولید شده از آن نیز افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر تشدید جنگ در منطقه که به افزایش قیمت دلار منجر شده عامل دیگری است که به تحریک قیمت آهن آلات در نخستین روز هفته منجر شد.

نکته حائز اهمیتی که در بازار آهن داخلی مشاهده می‌شود این است که با وجود تحریک قیمت و ورود تقاضا به بازار، اما این تقاضای مصرفی پایدار نیست؛ البته رکود عمیق در بازار مسکن و نبود نقدینگی از مهمترین پارامترهایی است که کاهش تقاضا را رقم زده است.

با این حال با توجه به وضعیت ناپایدار سیاسی فعلی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از اوضاع ارائه داد زیرا تخمین و تعیین کف و سقف بازار به تثبیت شرایط نیاز دارد.

همچنین گزارش‌ها از بورس کالای دیروز حاکی است که با کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی تقاضای این محصول بین 2 تا 7 درصد افزایش یافت که این امر خود از محرکه‌های اصلی بازار بود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ریزش فرسایشی قیمت آهن آلات

به این صورت که مطابق آمار حدود 94 هزار تن آهن اسفنجی در بورس دیروز عرضه شد که تقاضای 1.5 برابری داشت و کل محصول هم به فروش رسید. قیمت آهن اسفنجی در هر کیلو حدود 11 هزار و 928 تومان برآورد شد که نسبت به عرضه هفته گذشته حدود 2.3 برابر افزایش یافته بود.

گفتنی است امروز نیز حدود 24 هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه می‌شود که قیمت آن 12 هزار و 683 تومان در نظر گرفته شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)