معرفی 3 برند برتر میلگرد در بورس کالا

معرفی 3 برند برتر میلگرد در بورس کالا

انتخاب برند میلگرد در بورس کالا می‌تواند برای خریداران عمده و کسانی که به دنبال تنوع و کیفیت بالا هستند، حائز اهمیت باشد. در این متن، به معرفی سه برند معتبر میلگرد در بورس کالا، شامل میلگرد نیشابور، میلگرد ذوب آهن اصفهان و میلگرد میانه پرداخته شده است...

آهن پرایس: امروزه برندهای مختلف میلگرد محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و این امر امکان خرید این مقطع را از طریق بورس نیز فراهم کرده است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که خرید میلگرد از بورس شرایط خاص خود را دارد و بیشتر برای خریداران عمده و کسانی که به دنبال سبدهای متنوع از این محصول هستند مناسب است.

گفتنی است برندهای مختلفی که میلگرد تولیدی خود را در بورس عرضه می‌کنند و حجم مشخصی دارند از همین رو در ادامه به مهم‌ترین برندها که سهم بالایی در عرضه‌های بورس کالا دارند پرداخته می‌شود. میلگرد نیشابور، میلگرد ذوب آهن و میلگرد میانه جزو این برندهای شناخته شده هستند.

معرفی کارخانه فولاد خراسان

کارخانه مجتمع فولاد خراسان یکی از کارخانه‌های تولید مقاطع فولادی است که در سال 1369 با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران بانک سپه تاسیس شد. در سال 1376 عملیات اجرایی این کارخانه شروع و در سال 1380 راه اندازی شد و تا کنون توانسته است با تکنولوژی بالا به تولید محصولات متنوع فولادی بپردازد. کارخانه نیشابور در استان خراسان رضوی شهرستان نیشابور، کیلومتر 15 جاده نیشابور به شهر فیروزه قرار دارد.

این کارخانه با تولید گسترده سالانه بخشی از نیاز بازار داخلی به محصولات فولادی را تأمین می‌کند و به سبب کیفیت بسیار بالای محصولات، بخشی از فروش آن در بستر بازار بورس انجام می‌شود.

مجموعه فولاد خراسان دارای تکنولوژی نوین در صنعت فولاد بوده و علاوه بر آن استانداردهای معتبر جهانی و کیفیت در محصولات فولادی دارد. به موجب این ظرفیت تولید فولاد خام آن سالانه 1/4 میلیون تن برآورد شده است. گفتنی است میلگرد نیشابور محصولی با کیفیت بالا به شمار می‌رود که در مقایسه با قیمت میلگرد آجدار نیشابور بسیار مقرون به صرفه است و در بلندمدت به کاهش هزینه‌های پروژه منجر می‌شود.

محصولات کارخانه نیشابور

گستردگی محصولات فولادی در این کارخانه، بخش اعظمی از نیازهای بازار داخلی به انواع آهن آلات را تأمین می‌کند در ادامه به معرفی مقاطع فولادی تولید شده در این کارخانه پرداخته می‌شود.

  • میلگرد ساده نیشابور یکی از محصولات پرفروش این مجموعه است که عمدتا در صنعت ساختمان‌سازی با اهداف افزایش مقاومت کششی سازه به‌کار می‌رود. میلگرد ساده نیشابور در سایز‌های 10 الی 50 تولید می‌شود.
  • میلگرد آجدار نیشابور نیز از سایز10 الی 32 تولید می‌شود و دارای تنش کششی در حدود 600_500 و تنش تسلیم 400_340 است که در حفظ و استحکام سازه می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • شمش که با نام بلیت نیز شناخته می‌شود از دیگر محصولات فولادی کارخانه نیشابور است که در سایزهای 150*150 و 130*130 و با طول 12000 میلیمتر تولید و عرضه می‌گردد.
  • انواع نبشی بال مساوی این شرکت در سایزهای 25*25*3 تا 60*60*7 تولید می‌گردد.
  • ناودانی‌ کارخانه نیشابور نیز در سایزهای 30*30*15 تا 60*60* 30 تحت استاندارد DIN 1026 تهیه و تولید می‌شوند.
  • تسمه‌های تولیدی مجتمع فولاد خراسان نیز با پهنای 25 تا 100 میلیمتر و با استاندارد DIN 1017 تولید می‌شوند.

کارخانه نیشابور از جمله کارخانه‌هایی است که میلگرد آجدار خود را به صورت اعتباری و نقدی در بورس کالا عرضه می‌کند که در تعدیل قیمت‌ها و سامان بازار نقش حائز اهمیتی دارد.

آشنایی با کارخانه فولاد آذربایجان

کارخانه فولاد آذربایجان که به مجتمع فولاد میانه نیز شناخته می‌شود در سال 1368 با هدف تولید بخشی از نیاز بازار آهن داخلی به محصولات فولادی تاسیس شد و در سال 1379 به بهربرداری رسید. از نظر موقعیت این مجموعه در استان آذربایجان شرقی، شهر میانه، بالاتر از ایستگاه راه آهن قرار دارد. ظرفیت تولید این مجموعه 550 هزار تن در سال است و این عدد سالانه با توجه به توسعه زیرساخت‌های مجموعه افزایش می‌یابد.

معرفی محصولات کارخانه میانه

کارخانه میلگرد میانه از دیگر برندهای معتبر و شناخته شده‌ای است که محصولات خود را در بورس کالا عرضه کرده و نقش مهمی در تأمین نیازهای بازار آهن داخلی ایفا می‌کند. محصولاتی که در این کارخانه به تولید می‌رسد شامل موارد زیر است.

میلگردهای کارخانه فولاد میانه در دو نوع ساده و آجدار تولید و عرضه می‌شوند. میلگردهای ساده در سایزهای 14-50 میلی‌متر و تحت استاندارد AIN 1013 به تولید می‌رسد.

  • میلگرد آجدار میانه در گریدهای A1, A2, A3 تولید شده و در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر به بازار عرضه می‌شوند؛ وزن میلگرد در سایزهای 12، 14، 16 و 18 به ترتیب 11، 14.5، 19 و 24 کیلوگرم است که از هر کدام برای کاربرد‌های خاصی استفاده می‌شود، گفتنی است قیمت میلگرد آجدار میانه براساس وزن آن تعیین می‌شود.
  • نبشی‌ مجموعه میانه در سایزهای 3*25 – 10*100 و بر اساس استاندارد DIN 1028 آلمان تولید می‌شوند. قیمت نبشی میانه نیز مانند قیمت میلگرد آجدار میانه به ابعاد و مواردی مانند هزینه مواد اولیه بستگی دارد.
  • انواع ناودانی تولیدشده در کارخانه فولاد میانه مطابق استاندارد DIN 1028 با سایزهای 30*15 – 60*140 تولید می‌شوند.
  • تسمه فولادی یکی دیگر از محصولات پرکاربرد فولادی است که در این مجموعه بر اساس استاندارد DIN 1017 آلمان و سایز 25*5 – 120*12 تولید و عرضه می‌شود.

کارخانه فولاد میانه یکی از محبوب‌ترین برند‌های تولیدکننده میلگرد و سایر محصولات فولادی کشور است که به سبب تولید گسترده دارای سهم قابل توجهی در بازار بورس دارد. بخشی از میلگرد‌های تولید شده در این شرکت در بازار بورس به فروش می‌رسد.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدکننده محصولات فولادی است که در سال 1346 تأسیس شد و در سال 1350 به بهربرداری رسید. این کارخانه با خط تولید تمام اتوماتیک و استفاده از دستگاه‌های روز دنیا توانسته است ظرفیت تولید 3 میلیون و 600 هزار تن را به خود اختصاص دهد و امروزه در تامین نیاز بازار داخلی و صادرات نقش بسیار مهمی دارد.

محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان

میلگردهای ساده و آجدار از سایز 12 تا 32 و میلگرد کلاف از سایز 5.5 تا 12 تولید می‌شود. کاربرد این میلگرد‌ها بیشتر جهت استحکام مقاومت کششی سازه‌ها در مقیاس‌های مختلف است که تحت استاندارد زیر تولید می‌شوند:

  • استاندارد ASTM A 615
  • استاندارد روسی Gost 57/81
  • استاندارد ژاپن JIS G 3112

وزن میلگردها در سایزهای 12، 14، 16، 18 و 20 که پرکاربردترین نوع میلگرد در بازار است و به ترتیب 10.65، 14.52، 18.96، 24 و 29.64 کیلوگرم است، توجه داشته باشید که هر سایز میلگرد مختص به یک صنعت خاص نیست و در سایر صنایع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است وزن میلگرد آجدار اصفهان مطابق با استاندارد جدول اشتال تولید می‌شود که تأییدی بر کیفیت بالای این محصول است و بر قیمت آن نیز اثرگذار است. قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان علاوه‌بر وزن به عوامل مختلفی مانند مشخصات فنی محصول، حمل و نقل و هزینه مواد اولیه بستگی دارد.

  • د راین مجموعه انواع تیرآهن IPE، IPN و lPB با کیفیت و کارایی بالایی تولید و عرضه می‌شود. به‌طور کلی تیر آهن‌های این کارخانه در سایزهای 14 تا 30 تولید می‌شود.
  • شمش فولادی کارخانه ذوب آهن در طول‌های 6 یا 12 متری، در دو گرید 5SP و 3SP و با استاندارد روسی GOST 380 تولید و عرضه می‌شوند.
  • ناودانی ذوب آهن اصفهان در دو دسته سبک و سنگین در سایز 6 تا 30 و در طول 6 و 12 متر تولید و عرضه می‌شوند.
  • مفتول ذوب آهن اصفهان در سایزهای ۵.۵، ۶.۶، ۷، ۸، ۱۰ و ۱۲ به تولید می‌رسد. وزن هر کلاف سیم مفتولی سایز 1/5؛20 تا 25 کیلوگرم و سایزهای 2/5 و بیشتر برابر با 30 کیلوگرم است.
  • نبشی ذوب آهن اصفهان دارای طول 6 متر بوده و در سایزهای 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10 و 15 تولید و عرضه می‌شوند.
  • ریل قطار که با توجه به نیاز بازار در سایزهای 12، 24 تا 36 تولید می‌شود از دیگر محصولات تولید شده در این کارخانه است.

گفتنی است میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان از اصلی‌ترین محصولاتی است که در بروس کلا عرضه می‌شود و بخش زیادی از حجم محصولات را نیز به خود اختصاص می‌دهد. گفتنی است قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان در بورس کالا و همچنین حجم عرضه این محصول در تعیین روند کلی بازار آهن نقش بسزائی دارد.

بازار بورس این امکان را فراهم کرده که بخشی از محصولات فولادی از جمله میلگرد کارخانه‌های میانه، ذوب آهن اصفهان و نیشابور و دیگر مجموعه‌ها در بستر امن و شفافی عرضه شوند و این مورد می‌تواند در ثبات بازار و عرضه و تقاضا نقش مؤثری داشته باشد.

در حال حاضر، علاوه‌بر کارخانه‌های بیان شده، برندهای مختلف دیگری میلگرد خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند که به خریداران این امکان را می‌دهد تا این محصول را به صورت عمده و در سبدهای متنوع از طریق بورس تهیه کنند؛ شفافیت قیمت میلگرد، خرید عمده و مقرون به صرفه و کیفیت تضمین شده از جمله مزایای خرید از بورس کالا است.

اما از طرفی دیگر شرایط خاص خرید و نیاز به ارائه برخی مدارک از جمله پروانه ساختمان، فرایند طولانی خرید و محدودیت تنوع از معایب خرید میلگرد به این روش است.

انتخاب روش خرید میلگرد (بورس یا بازار آزاد) به اولویت‌ها و ترجیح شما بستگی دارد؛ اگر به دنبال خرید عمده و مقرون به صرفه میلگرد با کیفیت تضمین شده هستید، خرید از بورس کالا می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما اگر به تنوع محصولات و سرعت خرید اهمیت می‌دهید، شاید خرید از بازار آزاد برای شما مناسب‌تر باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)