نقش کمرنگ برق در نوسان قیمت آهن

نقش کمرنگ برق در نوسان قیمت آهن

فشار عرضه محصولات فولادی، محدودیت‌ها و کنترل‌های تعزیراتی در بورس کالا و سامانه‌ها، عقب‌نشینی محسوس قیمت دلار تا زیر 50 هزار تومان،  در کنار کاهش قیمت محصولات صادراتی از هیجانات کاذب بازار کاسته است...

آهن پرایس: قیمت روز آهن آلات روز چهاشنبه نوسانات متعددی داشت به این صورت که روند کلی بازار رو به ثبات بود اما در بازار میلگرد، تیرآهن و نبشی وناودانی افزیش قیمت هم مشهود بود همچنین برخی محصولات هم با کاهش قیمت جزئی همراه بودند.

روز گذشته حمایت روانی 50 هزار تومانی قیمت دلار شکسته شد و پس از مدت‌ها به زیر 50 هزار تومان رسید و وارد کانال 49 هزار تومان شد. به این صورت که قیمت دلار در ابتدای روز حدود 50 هزار و 900 تومان اعلام ‌شد اما در پایان روز روی 49 هزار و 800 تومان بسته شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

قیمت روز میلگرد دیروز در بسیاری از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما همچنان افزایش 100 تا 300 تومانی در برخی از کارخانه‌ها مشهود بود؛ در این میان شماری نیز حدود 200 تا 500 تومان قیمت میلگرد را کاهش دادند.

گفتنی است قیمت میلگرد آجدار با وزن استاندارد بین 26200 تا 27500 تومان برآورد شد و نرخ متوسط آن نیز 26 هزار و 860 تومان بود. به عبارتی در یک هفته اخیر هر کیلو میلگرد افزایش 160 تومان داشته است و متوسط قیمت میلگرد آجدار فعلی برابر با نرخ میلگرد در ابتدای اسفند سال گذشته است.

قیمت ورق سیاه در غالب کارخانه‌ها بین 100 تا 500 توموان کاهش داشت اما قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی شیروانی و ورق گالوانیزه در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد؛ همچنین قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی نیز در غالب کارخانه‌ها ثبات داشت ولی افزایش 50 تا 150 هزار تومانی هم در کارخانه ذوب اهن اصفهان و فایکو مشاهده شد قیمت تیرآهن کرمانشاه هم کاهش 50 هزار تومانی داشت.

قیمت روز قوطی آهن، قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل‌ها نیز در غالب شرکت‌ها ثبات داشت و تنها قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها 100 تومان کاهش داشت. قیمت قوطی پروفیل 2 میلیمتر عمدتا حول 36 تا 37 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت روز لوله مبلی، داربستی، مانیسمان و سایر لوله‌ها هم در کلیه شرکت‌ها ثابت بودند. قیمت روز نبشی، سپری، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی هم عمتا ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی ناب تبریز و اشتهارد حدود 100 تا 200 تومان افزایش داشتند.

در بررسی اوضاع فعلی بازار آهن می‌توان اظهار کرد که به نوعی دچار واگرایی منفی شده است؛ به این صورت که محدودیت مصرف برق در واحدهای تولیدی به نوعی کم‌اثر شده است، زیرا در بازار فعلی عواملی مانند فشار عرضه محصولات فولادی در کنار محدودیت‌ها و کنترل‌های تعزایراتی در بورس کالا و سامانه‌هایی همچون بهین یاب، علاوه‌بر عقب‌نشینی محسوس قیمت دلار تا زیر 50 هزار تومان، از هیجانات کاذب بازار کاسته است؛ مضاف بر این کاهش قیمت محصولات صادراتی و آرامش در این بازار هم به تثبیت بازار داخلی منجر شده است؛ اگرچه می‌توان بورس کالا به فرمول کشف قیمت فعلی خود کف قیمت میلگرد آجدار را حدود 26200 تومان تثبیت کرده است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تحریک قیمت میلگرد با قطعی برق

گزارش‌ها از بورس کالای دیروز حاکی است که حدود 224 هزار و 917 تن عرضه شد اما تنها حدود 124 هزار و 637 تن از آن به تابلو معاملات بورس راه یافت. 97 هزار و 983 تن میلگرد عرضه شد که 71 هزار و 980 تن تقاضا داشت که نرخ میانگین آن نیز 23 هزار و 841 تومان بود. از این میزان 13 هزار تن میلگرد خراسان با نرخ 26 هزار و 60 تومان معامله شد. همچنین شمش نرخ شمش القایی هم با احتساب مالیات ارزش افزوده حدود 23 هزار و 260 تومان محاسبه شد که حدود 120 تومان کاهش داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)