ورود جزئی تقاضا به بازار آهن

ورود جزئی تقاضا به بازار آهن

براساس گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد داخلی فضای روانی ناشی از مذاکرات مثبت سیاسی، تداوم روند نزولی و ثابت قیمت آهن در بازار داخلی را رقم زده است که به نظر می‌رسد اگر هیجانات غییرمنتظره‌ای ایجاد نشود این روند ادامه‌دار خواهد بود...

آهن پرایس: نخستین روز تابستان درحالی شروع شد که بازار آهن و فولاد در ثبات کلی به سر ‌می‌برد و قیمت آهن کیلویی در غالب مبادی فروش بدون نوسان بود اگرچه کاهش نسبی قیمت در چند حوزه مشاهده شد.

بازار ارز هم نوسان افزایشی جزئی داشت و روز پنجشنبه قیمت دلار مجددا وارد کانال 49 هزار تومانی شد به طوری که هر دلار بازار آزاد در پایان روز حدود 49 هزار و 400 تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع بازار آهن

سیر کاهشی و ثابت قیمت روز میلگرد پنجشنبه هم تداوم داشت به طوری که هر کیلو میلگرد در چند کارخانه بین 100 تا 200 تومان کاهشی بود و سایر مبادی فروش تغییر قیمت نداشتند. گفتنی است کف قیمت میلگرد همچنان روی 24500 تا 24900 تومان قرار داشت و در برخی کارخانه خرید روی این دامنه قیمت امکان‌پذیر بود.

قیمت تیرآهن نیز در بخش شاخه‌فروشی در چند کارخانه ثابت بود و در برخی مبادی فروش هم کاهش 100 هزار تومانی مشاهده شد. قیمت نبشی، قیمت سپری و قیمت ناودانی هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق آهنی در غالب شرکت‌ها ثابت بود اما کاهش 100 تا 500 تومانی هم در چند کارخانه مشاهده شد؛ انواع ورق سرد نیز تغییر قیمت نداشتند طوری که قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و رنگی هم ثابت اعلام شد.

قوطی آهن هم در اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما در چند مبادی فروش کاهش 100 تا 300 تومانی هم گزارش شد، قیمت لوله گازی، لوله مانیسمان، لوله داربستی و سایر لوله‌ها هم عمدتا با کاهش 100 تا 200 تومانی همراه بودند.

آنچه از روند معاملات آهن آلات برمی‌آید فضای روانی حاصل از مذاکرات مثبت سیاسی، به تداوم سیر نزولی و ثابت قیمت آهن در بازار داخلی منجر شده است که به نظر می‌رسد اگر هیجانات غیرمنتظره‌ای ایجاد نشود می‌توان به تداوم این روند امیدوار بود.

گفنتی است روز نیمه تعطیل پنجشنبه با اینکه بازار در ثبات و آرامش به سر می‌برد و در شرایطی که خریداران به منظور کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید کشیده بودند، گویا بخشی از تقاضا وارد بازار شد اما به نظر می‌رسد ورود تقاضا شدت چندانی نداشت.

گفتنی است هنوز ابعاد دقیقی از تنشی که در روسیه رخ داده به دست نرسیده است و واکنش‌های احتمالی در بازارهای داخلی چندان مشهود نیست؛ اما تأثیر محدود آن در نرخ دلار و قیمت آهن آلات بعید نیست اما باز هم نمی‌توان نظر قطعی در این باره داد و باید منتظر گزارش‌های بعدی باشیم.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت میلگرد در کانال 24 هزار تومانی
 

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است که امروز حدود 252 هزار و 781 تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان 44 هزار و 340 تن به شمش بلوم اختصاص دارد که قیمت آن 23 هزار و 552 تومان در نظر گرفته شده است؛ گفتنی است حجم شمش در عرضه امروز 21 درصد افزایش داشته و قیمت آن نیز 1.2 درصد کاهشی است.

از عرضه‌های امروز می‌توان به میلگرد آلیاژی و کلاف، تیرآهن، ورق سردخودرو، ورق سرد لوازم خانگی، ورق گالوانیزه، ناودانی و آهن اسفنجی اشاره کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)