افزایش قیمت مسکن در سال 1400

افزایش قیمت مسکن در سال 1400
افزایش قیمت مسکن در سال 1400

آهن پرایس: با توجه به وضعیتی که در دوران کرونایی بر بازار مسکن حکم فرماست و همچنین مشکلاتی که پیش روی این بخش می باشد، پیش بینی می شود در سال آینده قیمت مسکن با افزایش نسبی زیاد، از جهش بالایی برخوردار باشد. تعداد معاملات صورت گرفته در فروردین ماه سال جاری...

آهن پرایس: با توجه به وضعیتی که در دوران کرونایی بر بازار مسکن حکم فرماست و همچنین مشکلاتی که پیش روی این بخش می باشد، پیش بینی می شود در سال آینده قیمت مسکن با افزایش نسبی زیاد، از جهش بالایی برخوردار باشد. تعداد معاملات صورت گرفته در فروردین ماه سال جاری در پایتخت بر اساس آمار اعلام شده چیزی حدود یک هزار و 243 مورد بوده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش نسبی بوده است.

البته لازم به ذکر است که شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینگی و تحریم و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز در نوسانات بازار مسکن و رکود حاکم بر این بخش تاثیر گذار بوده است. قیمت مسکن از فروردین ماه سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته است، این در حالی است که صنعت ساختمان را می توان به عنوان یکی از شاخصه های رشد اقتصادی کشور در نظر گرفت و قاعدتا این رکود حاکم بر صنعت ساختمان را نمی توان برای رشد اقتصادی کشور مطلوب در نظر گرفت.

تنها دستاوردی که افزایش قیمت مسکن برای بخش مسکن به همراه داشت، این بود که نتوانست به این صنعت بی رمق رونق بخشد. اعمال سیاست های نادرست و عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب شد تا سرمایه گذاران و پیمانکاران برای فعالیت در این بخش تمایلی نشان ندهند و این مسئله نه تنها برای صنعت ساختمان سازی بلکه برای رشد اقتصاد کشور نیز هشداری محسوب می شود، هشداری که به واسطه  آن با سقوط این صنعت مواجه خواهیم شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: دو نیمه متفاوت در بازار مسکن

البته در این بین با توجه به چالش جهانی کرونا ویروس معضلات موجود در این صنعت تنها گریبان گیر ایران نشده است،همانند سایر مشاغل و بخش های دیگر اقتصادی این بخش هم تحت تاثیر شرایط فعلی قرار گرفته است. یکی از کارشناسان این بخش در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با شرایطی که بر بخش مسکن حکم فرماست بیان کرد: اتفاقات ناخوشایند در بازار مسکن از اوایل سال جاری نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان گسترده شد و طبق پیش بینی های صورت گرفته این وضعیت تا پایان سال نیز تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به وضعیتی که بر اقتصاد کشور حاکم شده است انتظاری برای کاهش قیمت مسکن در کشورمان نداریم و انتظار برای کاهش قیمت مسکن در سال آینده امری بیهوده خواهد بود. علی دهقان در رابطه با پیش بینی این بخش در دوران پساکرونا اظهار کرد: توسعه اقتصادی چرخه ای است که بازارمسکن نیز جزئی از آن محسوب می شود و قطع به یقین در دوران پساکرونا رونق بازار به نسبت دوران کرونایی بیشتر خواهد بود و براساس پیش بینی های صورت گرفته درآمد سرانه نیز افزایش خواهد یافت. وی در پایان در رابطه با افزایش قیمت مسکن در سال 1400 گفت: به اعتقاد بنده روند 6 تا 10 درصد افزایش قیمت در ماه تا پایان سال قطعی می باشد اما جهش اصلی در بهار سال آینده رخ خواهد داد که جهش بسیار بالایی خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)