تورم بی سابقه بازار مسکن

تورم بی سابقه بازار مسکن
تورم بی سابقه بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جزئیات خرید های ملکی در پایتخت نشان می‌دهد رفتار بخش قابل‌ توجهی از خریداران در ماه گذشته با دو تغییر همراه بوده است. از یک‌ سو سهم واحد های بزرگ ‌متراژ و همچنین وزن محله ‌های لوکس در معاملات ملک افزایش پیدا کرده و ازسوی دیگر گروه کم‌ متراژها....

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جزئیات خرید های ملکی در پایتخت نشان می‌دهد رفتار بخش قابل‌ توجهی از خریداران در ماه گذشته با دو تغییر همراه بوده است. از یک‌ سو سهم واحد های بزرگ ‌متراژ و همچنین وزن محله ‌های لوکس در معاملات ملک افزایش پیدا کرده و ازسوی دیگر گروه کم‌ متراژها در بازار، اکثریت را از دست داده‌ اند. این اتفاق باعث شده آپارتمان ‌های بزرگ در تورم مسکن از واحد های کوچک سبقت بگیرند.

از علت های تورم ماهانه بی‌ سابقه در بازار معاملات خرید و فروش واحد های مسکونی در شهر تهران،در خرداد ماه، شناسایی شد.  بررسی‌ ها در خصوص آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران با استناد به تازه‌ ترین آمارهای رسمی مربوط به تغییرات قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت نشان می ‌دهد، افزایش سهم فروش واحد های مسکونی لوکس و آپارتمان‌ های گران قیمت در منطقه یک شهر تهران به همراه تورم شدید مسکن در این منطقه در خرداد ماه در مقایسه با یک ماه قبل از آن اردیبهشت ۹۹را می‌توان به‌ عنوان عامل تورم بی‌سابقه مسکن شهر تهران در این ماه معرفی کرد.

 در حالی‌که میانگین قیمت هر مربع آپارتمان در شهر تهران خرداد ماه سال جاری در مقایسه با اردیبهشت ماه با تورم ماهانه بی‌سابقه ۷/ ۱۱ درصدی همراه شد و به مرز ۱۹ میلیون تومان رسید، میزان تورم ماهانه مسکن در منطقه یک ۳/ ۲۴ درصد گزارش شد. میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در این منطقه در خرداد ماه به حدود ۴۲ میلیون تومان افزایش یافت. این در حالی است که هم زمان سهم منطقه یک شهر تهران از کل معاملات خرید آپارتمان در پایتخت نیز افزایش یافت. بروز تورم شدید ماهانه مسکن در منطقه یک به همراه افزایش قابل توجه سهم معاملات خرید مسکن از کل معاملات آپارتمان در این منطقه در ثبت تورم ماهانه بی ‌سابقه مسکن شهر تهران در خرداد ماه اثر قابل‌توجهی داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

عضویت / ورود

عضویت / ورود

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی