خداحافظی مسکن با کاهش قیمت

خداحافظی مسکن با کاهش قیمت
خداحافظی مسکن با کاهش قیمت

آهن پرایس: دبیر کانون سراسری انبوه سازان در رابطه با تغییرات قیمت مسکن در کشور بیان کرد: تاکنون کاهش قیمت مسکن در هیچ نقطه ای از کشور رخ نداده است و اگر با استفاده از ابزارهای رسانه ای بخواهیم قیمت مسکن را به صورت کاذب، کاهشی نمایش دهیم، با نتایج خوبی...

آهن پرایس: دبیر کانون سراسری انبوه سازان در رابطه با تغییرات قیمت مسکن در کشور بیان کرد: تاکنون کاهش قیمت مسکن در هیچ نقطه ای از کشور رخ نداده است و اگر با استفاده از ابزارهای رسانه ای بخواهیم قیمت مسکن را به صورت کاذب، کاهشی نمایش دهیم، با نتایج خوبی مواجه نمی شویم و این مسئله تبعات بسیار سنگینی برای بازار خواهد داشت.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اظهار نظر صنف مشاورین املاک تحت عنوان کاهش قیمت مسکن دریکی از شهرها اظهار کرد: فعالیتی که مشاورین املاک در حوزه مسکن دارند، دلالی است. متاسفانه نظام حرفه ای برای خرید و فروش مسکن در کشور ایجاد نشده است و اتحادیه مشاورین املاک در جهت حرفه ای شدن نظام خرید و فروش املاک در کشور، دارای هیچ برنامه مشخص و تدوین شده ای نبوده است. وی افزود: مشاورین املاک با رنج و مشقت در تولید مسکن مواجه نشده اند و انتظار دارند در شرایطی که اقتصاد مسکن توان لازم برای مواجه شدن با این کاهش قیمت را ندارد، قیمت مسکن شکسته شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه نمایید: مافیای قیمت در بازار مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور بیان کرد: شرایط به وجود آمده در بازار مسکن، عرصه را بر دلالان این بخش تنگ کرده است و آن ها در جهت کاهش قیمت مسکن در تلاش هستند تا با ابزارهای رسانه ای بهاین مسئله دامن زده و به واسطه آن کسب و کارشان رونق گیرد. وی تصریح کرد: انبوه سازان تحت عنوان جامعه کارآفرینی شناخته می شوند که موتورهای اقتصاد کلان کشور را با مشقت و رنج تمام، به گردش در می آورند و در اشتغال، تولید و نوآوری در کشور سهم عمدهای دارند.

پورحاجت بیان کرد: انبوه سازان از رسیدن مسکن به دست مصرف کننده بدون واسطه گری و سوداگری به طور جد استقبال می کنند همچنین لازم به ذکر است که این صنف خواهان این هستند که قیمت ها به گونه ای باشد که که مردم توان خرید یک سرپناه امن در جایگاه یک ایرانی داشته باشند و از این موضوع استقبال می کنند. وی گفت: هنوز کاهش قیمت در بخش مسکن رخ نداده است و در این موضوع شکی نیست و با وجود کاهش قیمت ها، بر اساس آمارهای به دست آمده افزایش قیمت مسکن همچنان احتمالی ترین گزینه برای این این حوزه است.

رئیس اتحادیه انبوه سازان مسکن و ساختمان خوزستان افزود: در حال حاضر هیچ ردپایی از کنترل قیمت در نهاده های تولید و سفته بازی و همچنین سوداگری در حوزه مسکن دیده نشده است. زمانی که از جانب ما اعلام می شود که قیمت نهاده های تولید به صورت ابرتورمی با افزایش مواجه شده است از بابت اعلام کردن قیمت های جدید مسکن نیست؛ در صورت افزایش قیمت مسکن به صورت ابرتورمی و سوداگرانه قشر تولید کننده واقعی مسکن در این زمینه متضرر ترین خواهد بود.

پورحاجت در پایان بیان کرد: انبوه سازان از شرایط موجود که بر بازار مسکن حکم فرماست به شدت گله مند هستند اما با نظرات غیرکارشناسانه و بدون در دست داشتن مستندات در رابطه با قیمت مسکن وهمچنین بدون در نظر گرفتن سایر شاخصه های مربوطه نیز به شدت مخالف هستیم. صداقت به عنوان یک عنصر ویژه در تعیین قیمت مسکن می بایست وجود داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)