معرفی 10 کارخانه‌ تولید ناودانی

معرفی 10 کارخانه‌ تولید ناودانی
معرفی 10 کارخانه‌ تولید ناودانی

آهن پرایس: کارخانه‌های متعددی وجود دارد که انواع محصولات فولادی را تولید می‌کنند اما تولیدات برخی کارخانه‌ها به چند محصول منحصر می‌شود. مقاله حاضر نیز با هدف معرفی کارخانه‌هایی که تولید ناودانی از جمله محصولات محوری...

آهن پرایس: کارخانه‌های متعددی وجود دارد که انواع محصولات فولادی را تولید می‌کنند اما تولیدات برخی کارخانه‌ها به چند محصول منحصر می‌شود. مقاله حاضر نیز با هدف معرفی کارخانه‌هایی که تولید ناودانی از جمله محصولات محوری آنهاست نگاشته شده است.

ناودانی که یکی از کاربردی‌ترین مقاطع فولادی است شکل ظاهری آن شبیه U انگلیسی است و در لاتین steel channel نام دارد. این مقطع فولادی که در استانداردهای مختلفی تولید می‌شود در سطح بازار به ناودانی سبک و سنگین شناخته می‌شود، ناودانی سبک دارای وزنی پایین‌تر از استاندارد جدول اشتال است اما ناودانی سنگین یا هم‌وزن مطابق با استاندارد جدول اشتال است.

این محصول فولادی که در طول‌های 6 و 12 متری و سایزهای 5 الی 18 تولید می‌شود عموما در ساختمان‌سازی، پل‌سازی، خرپا، ستون‌سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین خرید ناودانی از نظر کیفیت و همچنین مسافت کارخانه با محل پروژه برای مصرف‌کننده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

گفتنی است تولید این محصول به دو صورت فابریک و پرسی صورت می‌گیرد، به این ترتیب که ناودانی فابریک به همان شکل نهایی از خط تولید خارج می‌شود اما ناودانی پرسی به وسیله پرس شدن شکل ناودانی به خود می‌گیرد.

همچنین از نظر ظاهری این محصول در دو نوع مشبک و ساده تولید می‌شود، به این صورت که ناودانی ساده از ورق گرم و ناوادانی مشبک نیز از از ورق گرم به صورت سرد یا گرم تولید می‌شود. از موارد مصرف این نوع ناودانی می‌توان به ساخت سازه‌های سبک فولادی، قفسه‌های مستحکم و ... اشاره کرد.

در این مقاله به معرفی 10 کارخانه تولید ناودانی ایرانی پرداخته می‌شود که علاوه‌بر کیفیت بالا و قیمت مناسب به طور تخصصی‌تری در زمینه تولید ناودانی فعالیت می‌کنند که این پارامترها برای افرادی که به طور مداوم مصرف‌کننده این محصول هستند حائز اهمیت است و آنها در انتخاب و خرید محصول یاری خواهد کرد.

خرید میلگرد از کارخانه یا خرید ناودانی و سایر محصولات فولادی از نخستین اولویت‌های خریداران برای تهیه محصول مورود نیاز است از همین رو شناخت کارخانه‌ها امری ضروری می‌نماید. از جمله کارخانه‌هایی که می‌توان در زمینه تولید ناودانی به آنها اشاره کرد کارخانه ناب تبریز، شکفته، منظومه، آریان فولاد، ذوب آهن اصفهان، فایکو و... اشاره کرد که در ادامه این مقاله به تفصیل هر کارخانه و محصولات تولیدی آنها بررسی خواهد شد.

1-کارخانه فولاد ناب تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز یکی از برترین کارخانه‌های تولید ناودانی است که در زمینه تولید ناودانی سبک و سنگین فعالیت دارد و سهم بسزایی در تولید ناودانی را به خود اختصاص داده است. سایزهای تولیدشده در این کارخانه از 8 الی 16 می‌باشد که در طول‌های 6 و 12 متری به بازار عرضه می‌شود. همانطور که از نام این کارخانه پیداست، در تبریز واقع شده و از سال 83 نیز فعالیت آن آغاز شده است.

محصولات این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار است اما با توجه به وزن بالای ناودانی ناب تبریز طبیعتا هزینه خرید این محصول نیز افزایش خواهد یافت که بهتر است متقاضیان این محصول هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشند.

2- کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان که سهم عمده‌ای از تولیدات محصولات فولادی بازار را به خود اختصاص داده است، در زمینه تولید ناودانی نیز سهم بسزایی دارد که محصولات تولیدی آن نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

3- کارخانه شکفته مشهد

کارخانه شکفته یکی از تولیدکنندگان اصلی ناودانی و نبشی در ایران به شمار می‌رود که طبق آمار از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار است اما قیمت محصولات آن ارزان نیست، به هر روی محصولات باکیفیتی که این کارخانه عرضه می‌کند متقاضیان خاص خود را دارد.

کارخانه شکفته که در سال 1330 در جاده قوچان به مشهد احداث شده است، در زمینه تولید ناودانی‌های سبک و سنگین نیز فعالیت دارد که از سایز 6 تا 16 این محصول را به بازار عرضه می‌کند.

4- کارخانه آریان فولاد

یکی دیگر از کارخانه‌های مطرح در زمینه تولید ناودای ایرانی، کارخانه آریان فولاد است که در بوئین زهرا واقع شده است. این کارخانه علاوه‌بر ناودانی، سایر مقاطع فولادی از قبیل میلگرد، نبشی، قوطی و ... تولید می‌کند که از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار هستند. ناودانی‌های این کارخانه در سایزهای 8 الی 12 سانتیمتر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

5- کارخانه فایکو

کارخانه البرز ایرانیان که با نام فایکو نیز شناخته می‌شود در استان مازندران قرار دارد و از جمله کارخانه‌هایی است که در تولید ناودانی باکیفیت دستی بر آتش دارد.
شایان ذکر است که این کارخانه علاوه‌بر ناودانی، سایر محصولات فولادی از قبیل میلگرد، تیرآهن و... نیز تولید می‌کند اما در این مقاله ناودانی تولیدشده در این کارخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ناودانی‌های تولید شده در این شرکت در دو استاندارد UPN و UPE عرضه می‌شوند که گویای میزان مقاومت و اندازه این محصول است و هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را دارد.ناودانی تولید شده در این کارخانه در سایزهای 14 الی 24 در دو نوع سبک و سنگین موجود است و با توجه با سایز هر ناودانی وزن آن نیز به تناسب متفاوت ست.

6- کارخانه صبا فولاد منظومه

کارخانه منظومه که از سال 89 در اصفهان آغاز به فعالیت کرده است، در زمینه تولید ناودانی و نبشی به طور تخصصی و حرفه‌ای مشغول به کار است. ناودانی تولید شده در این کارخانه در سایزهای 6 الی 10 موجود است که در بازار مصرف عرضه می‌شود. عموما ناودانی این کارخانه در وزن سبک تولید می‌شود و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

7- کارخانه نورد یاوران زنجان

این کارخانه که در استان زنجان قرار دارد از سال 84 در زمینه تولید انواع ناودانی، نبشی و... فعالیت می‌کند. ناودانی‌هایی که در این کارخانه تولید می‌شود به شیوه نورد گرم بوده و به دو شکل پرسی و فابریک است.ناودانی که این کارخانه در بازار عرضه می‌کند در دو گرید سبک و سنگین و در سایزهای 6 و 12 متری می‌باشد که از نظر کیفیت نیز دارای تأییدیه سازمان استاندارد ایران است.

8- صنایع فولاد کوهپایه

این کارخانه که در 35 کیلومتری اصفهان واقع شده، در زمینه تولید ناودانی، سپری، نبشی، تسمه و ... فعالیت دارد. ناودانی این واحد تولیدی به شیوه نورد گرم تولید می‌شود و در سایزهای 3 الی 6 سانتیمتر موجود است که مشابه استانداردهای اروپایی است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارخانه تغییر میزان کربن موجود در محصول و برخی مشخصات فیزیکی و شیمیایی بنا به درخواست خریدار امکان‌پذیر می‌باشد. گفتنی است غالب محصولات تولید شده در این کارخانه مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی است.

9- مجتمع فولاد البرز

این کارخانه که در شهرستان ابهر استان زنجان واقع شده در سال 87 به طور رسمی به بهره‌برداری رسیده است و در زمینه تولید ناودانی، نبشی، میلگرد و تسمه و... فعالیت دارد.ناودانی‌های تولید شده در مجتمع البرز غرب در طول 6 و 12 متر و در سایزهای 3 الی 6 سانتیمتری است که مطابق با استانداردهای آلمان و اروپا است.

10- کارخانه سپهر ایرانیان

کارخانه سپهر ایرانیان نیز از جمله کارخانه‌هایی است که در زمینه تولید مقاطع فولادی از جمله شمش، میلگر ساده، میلگرد آجدار و ناودانی و... فعالیت دارد و در سال 88 در اتوبان تهران-ساوه راه‌اندازی شده است. این کارخانه ناودانی سبک را در سایزهای 6 الی 14 تولید و به بازار عرضه می‌کند.

در ادامه میتوانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

نتیجه‌گیری

ناودانی از رایج‌ترین مقاطع فولادی است که در ساختمان‌سازی و ساخت پل، دکل‌ و ... به کار می‌رود، از مهمترین وظایف این مقطع فولادی افزایش مقاومت سازه و بالا بردن توان تحمل تنش‌های وارده بر سازه است که همین امر عامل مهمی برای پرداختن به این مقاله و معرفی برترین کارخانه‌های تولیدکننده است.

همانطور که قابل ملاحظه است در این مقاله به معرفی 10 کارخانه که در زمینه تولید ناودانی با کیفیت مطلوب فعالیت می‌کنند، پرداخته شد. بررسی محل قرارگیری واحد تولیدی، معرفی سایز و طول ناودانی هر کارخانه، به مشتری این امکان را می‌دهد که علاوه‌بر انتخاب محصول مورد نظر، نزدیکترین کارخانه را به محل پروژه انتخاب کند که از نظر مالی نیز به صرفه باشد. به نظر می‌رسد درحال نیز با توجه به افزایش 35 درصدی نرخ حمل و نقل، آگاهی از این موارد برای خریدار بسیار حایز اهمیت باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)