نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن

نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن
نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن

آهن پرایس : مسئولین طرح جهش تولید مسکن بعد از تصویب آن بر این باورند که با عملی شدن این پروژه و ساخت مسکن متناسب با نیاز کشور می توان فاصله توان خرید مردم با قیمت‌های مسکن را کاهش داد.  مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ...

آهن پرایس : مسئولین طرح جهش تولید مسکن بعد از تصویب آن بر این باورند که با عملی شدن این پروژه و ساخت مسکن متناسب با نیاز کشور می توان فاصله توان خرید مردم با قیمت‌های مسکن را کاهش داد.  مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی خبری اظهار کرد : از ویژگی های مثبت طرح جهش تولید مسکن می توان به رفع عیب ها و کمبودهای قوانین و طرح‌های قبلی بخش مسکن اشاره کرد. وی در ادامه گفت : پیش از این نیز ما قوانین مختلفی در بخش مسکن داشتیم، اما به جرات می‌توان گفت قانون جامعی که به همه بخش‌های این عرصه توجه کرده باشد، نداشتیم.

مجتبی یوسفی با اشاره به این که در برنامه ریزی برای تامین مسکن باید به 3 عرصه تامین منابع مالی، ساخت و حمایت و قیمت گذاری توجه داشت افزود: حائز اهمیت است که با گرفتن پایه‌های جدید مالیاتی ، بازار مسکن از دست سود جویان خارج شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تدوین پروژه ای مانند طرح جهش تولید مسکن را امیدی  برای بخش مسکن خواند و گفت: اکنون 2 هفته است که این طرح در دستور کار قرار گرفته است. وی گفت: امروز ماده هفدهم از این طرح 22 ماده‌ای در کمیسیون عمران بررسی شد و روز 2 شنبه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مجتبی یوسفی افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان این هفته، طرح نهایی و در روند قانونی به شورای نگهبان ارجاع شود. وی با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی و همکارانش گفت: در دوره قبلی این وزارتخانه یعنی حدود 6 سال قبل از آمدن آقای محمد اسلامی هیچ اقدام موثری نشد و طرح‌هایی هم که ارائه شد، در عمل خروجی واقعی نداشت.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: موانع افزایش وام مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  افزود: افزایش 500 درصدی قیمت مسکن موجب آرزو شدن خرید و حتی رهن مسکن برای بخش اعظمی از مردم شده که به این معنی است که اقدام مناسبی در این بخش انجام نشده است. وی همچنین درباره طرح در حال انجام اقدام ملی مسکن نیز گفت: مصوب شد وام مسکن در این طرح به 150 میلیون تومان افزایش داده شود، اما باز پرداخت اقساط آن که ماهانه چند میلیون تومان است از توان خانوار‌های فاقد مسکن خارج است.

وی با بیان اینکه قرار است امسال 1200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود افزود: اینکه برخی می‌گویند سرمایه گذاری در حوزه مسکن موجب خلق پول قوی می‌شود و اثر تورمی دارد، حرف صحیحی نیست، چگونه است که وقتی به بازار مسکن که نیاز مردم است می‌رسیم، می‌گوییم اثر تورمی دارد، اما درباره بازار‌های دلال بازی و سفته بازی چنین عقیده‌ای نداریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تولید 29 میلیون تن فولاد در کشور گفت: این درحالی است که فولاد مورد نیاز کشور 9 میلیون تن است و در بخش سیمان نیز با همین وضع مواجه هستیم. وی افزود: یکی از مقصود های طرح جهش تولید مسکن، اجاره داری حرفه‌ای و حمایت از صنعتی سازی است و بر اساس آن از انبوه ساز حمایت می‌کنیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)