پروفیل Z و کاربردهای آن

پروفیل Z و کاربردهای آن
پروفیل Z و کاربردهای آن

بر اساس تقاضای مصرفی و نیاز مصرف کنندگان در صنایع مختلف، پروفیل های باز در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید می شوند. پروفیل های باز به طور معمول برای چارچوب درب های چوبی، ام دی اف و قاب دور پنجره کاربرد دارند...

بر اساس تقاضای مصرفی و نیاز مصرف کنندگان در صنایع مختلف، پروفیل های باز در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید می شوند. پروفیل های باز به طور معمول برای چارچوب درب های چوبی، ام دی اف و قاب دور پنجره کاربرد دارند. پروفیل های زد را با نام فولاد با پوشش ضد رطوبت نیز می شناسند.

پروفیل های باز با مقطع Z در سقف سالن های بزرگ همانند سالن های ورزشی، پارکینگ ها، سوله و انبار کاربردهای فراوانی دارند. پروفیل Z انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها با توجه به ضخامت و ارتفاع و همچنین ورق تولیدی قیمت های متفاوتی دارند. از انواع ضخامت ها در پروفیل زد می توان به ضخامت 2.5 و 3 میل اشاره نمود که از لحاظ ارتفاع در بازار به پروفیل های 16 ، 18 ، 20 و 22 سانتی تقسیم می شوند.

کاربرد پروفیل Z

محصولات فولادی در صنعت ساختمان کاربردهای بسیاری دارند؛ به همین دلیل به شکل های مختلفی ساخته و عرضه می شوند تا در هر قسمت از سازه با بهترین شکل ممکن استفاده شوند؛ بدین ترتیب از حداکثر ظرفیت باربری این محصولات استفاده می گردد. هر سازه اسکلت فلزی از پروفیل های جدا از هم تشکیل می شود که لازم است به صورت مناسب و یکپارچه در کنار یکدیگر متصل گردند. به طور مثال برای زیرسازی سقف های شیب دار در کارهای ساختمانی پروفیل Z یا نیم رخ Z را بکار می برند. در نقشه های مهندسی پروفیل زد را با Z نشان می دهند و عددی که بعد از آن درج می گردد، نشان دهنده ارتفاع پروفیل می باشد.

همانطور که اشاره شد، پروفیل های Z اکثرا برای پوشش سقف سالن های بزرگ یا کارگاه ها کاربرد دارد اما از این نوع پروفیل ها برای ساخت ستون های مقاطع مرکب نیز استفاده می گردد چراکه امروزه با بالا رفتن تعداد طبقات و وزن ساختمان ها، ستون ساختمان ها را به طور معمول از دو یا چند پروفیل ترکیبی می سازند. 

محصولات فولادی بر اساس استاندارهایی که تهیه می شوند، نرخ های متفاوتی دارند. قیمت پروفیل Z با توجه به نوع آن و ویژگی هایی از جمله ضخامت و نوع ورق متفاوت می باشد. شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت پروفیل زد از سایت آهن پرایس دیدن نمایید و یا جهت خرید پروفیل زد با کارشناسان ما در تماس باشید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)