آرامش بازار آهن در پایان بهار

آرامش بازار آهن در پایان بهار

گزارش‌ها از اوضاع بازار آهن و فولاد در آخرین روز بهار حاکی است که قیمت‌ها در غالب مبادی فروش ثابت بود و به طور جسته و گریخته در چند کارخانه میل به کاهش قیمت هم مشاهده شد...

آهن پرایس: ماه خرداد در حالی به پایان رسید که قیمت آهن کیلویی کمترین نوسانات را تجربه کرد و بازار آهن داخلی روند نسبتا ثابتی داشت، روز گذشته غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی کاهش قیمت داشتند و نیمی از محصولات هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

بازار ارز هم روند نسبتا ثابتی داشت و قیمت دلار با نوسانات جزئی بین دو کانال 49 و 48 هزار تومان جابه‌جا شد اما در نهایت هر دلار بازار آزاد حدود 48 هزار و 800 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

قیمت روز میلگرد در بیشتر کارخانه‌ها با کاهش 100 تا 500 تومانی همراه بود، شماری از مبادی فروش هم قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند. کف قیمت پیشنهادی میلگرد در بازار داخلی حول 24800 الی 25500 تومان برآورد شد و مقاومت کف قیمت 25 هزار تومانی میلگرد شکسته و به کانال 24 هزار تومانی وارد شد.

قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی همچنان در چند کارخانه کاهش 50 تا 100 هزار تومانی داشت و چند کارخانه هم بدون تغییر محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت انواع ورق گرم و سرد نسبتا در کلیه مبادی فروش ثابت بود به این صورت که قیمت ورق سیاه در عمده شرکت‌ها تغییری نداشت ولی قیمت ورق سیاه کاویان بین 200 تا 500 تومان در برخی سایزها کاهشی بود؛ قیمت روز ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق رنگی شیروانی هم در غالب مبادی فروش ثابت بود.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها نیز در بخشی از مبادی فروش بدون تغییر عرضه شدند اما چند کارخانه هم بین 200 تا 500 تومان کاهش قیمت داشتند.

قیمت لوله داربستی، لوله مانیسمان، لوله مبلی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت روز نبشی، قیت سپری، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی هم در اکثر کارخانه‌ها ثابت بودند اما کاهش 200 تا 500 تومانی هم در چند کارخانه مشاهده شد.

همانطور که از گزارش‌ها برمی‌آید اوضاع بازار آهن داخلی روند نسبتا آرامی داشت و رویداد جدیدی مشاهده نشد. براساس گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است که امروز حدود 251 هزار و 620 تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود 192 هزار و 957 تن میلگرد عرضه می‌شود که قیمت آن 22 هزار و 561 تومان در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است به طور کلی حجم این محصول به نسبت هفته گذشته کاهش 8 درصدی داشته و قیمت آهن افت 3.ح4 درصد دارد؛ همچنین حدود 2 هزار و 675 تن ناودانی، حدود 15 هزار و 697 تن تیرآهن، 19 هزار و 400 تن ورق گرم نیز عرضه می‌شود.

همزمان شدن عرضه امروز با روزهای پایانی ماه، به دلیل عدم حضور بازیگران مطرح حوزه تیرآهن و بی‌پولی، از عرضه‌های امروز استقبال چندانی نشود. با توجه به کف قیمت میلگرد در عرضه‌های امروز احتمالا کف قیمت تیرآهن ذوبی 2 هزار تومان با میلگرد فاصله داشته باشد و این در شرایطی است که اوضاع بازار به همین روال باقی بماند.

در ادامه می‌توانید این خبر  را نیز مطالعه کنید: نتیجه کاهش بیشتر قیمت آهن

به عبارتی اگر مؤلفه‌های اثرگذار در قیمت آهن آلات مانند بی‌پولی و کمبود منابع مالی، سیگنال‌های مثبت اخبار سیاسی، کاهش نرخ ارز، اوضاع مبهم بازارهای جهانی و اقتصاد سردرگم چین که بازار کامودیتی را آشفته کرده، همچنان تداوم داشته باشد اوضاع بازار تا حدودی بهبود خواهد یافت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)