تحلیل صنعت فولاد کشور

تحلیل صنعت فولاد کشور
تحلیل صنعت فولاد کشور

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور ما بدلیل در اختیار داشتن مزایای بسیاری، در تولید فولاد دارای شرایط مطلوبی می باشد. این مزایا شامل موارد زیر می باشد.اولین مزیتی که ایران در تولید فولاد داراست، وجود 2.7 میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ آهن از کل 170 میلیارد تن ذخایر کشف شده می باشد.  به معنی دیگر این میزان حدود 1.5 درصد از مجموع ذخایر جهان می باشد. دومین مزیت منابع غنی گاز طبیعی بوده که ظرفیت بیش از 33.5 تریلیون متر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور ما بدلیل در اختیار داشتن مزایای بسیاری، در تولید فولاد دارای شرایط مطلوبی می باشد. این مزایا شامل موارد زیر می باشد.

اولین مزیتی که ایران در تولید فولاد داراست، وجود 2.7 میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ آهن از کل 170 میلیارد تن ذخایر کشف شده می باشد.  به معنی دیگر این میزان حدود 1.5 درصد از مجموع ذخایر جهان می باشد.

دومین مزیت منابع غنی گاز طبیعی بوده که ظرفیت بیش از 33.5 تریلیون متر مکعب از کل 188 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی جهان می باشد. و سومین مزیت دسترسی راحت به اب های آزاد جهان، نیروی انسانی جوان، و انواع تکنولوژی های فولاد سازی و همچنین وجود نیرو های مجرب می باشد.

با وجود این قضیه که سیکل تبدیل سنگ آهن به فولاد با استفاده از استخراج  این ماده اولیه شروع شده و سپس به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و در نهایت فولاد تبدیل می شود، در ادامه به بررسی ظرفیت های هریک از این محصولات در داخل کشور می پردازیم.

سنگ آهن

طبق بررسی های صورت گرفته و با توجه به ذخیره و مالکیت معادن، ذخایر قطعی سنگ آهن کشور برای کمتر از 1 میلیون تن در بخش خصوصی، 1 درصد از ذخایر می باشد که میزان حدود 29 میلیون تن گزارش شده است. همچنین برای ذخایر 1 تا 10 میلیون تن در بخش خصوصی، 4 درصد از ذخایر بوده که این میزان هم 114 میلون تن می باشد. با توجه به مالکیت های عنوان شده، به عبارتی کل ذخایر سنگ آهن 2676 میلیون تن محاسبه شده است.

کنسانتره

با بررسی ظرفیت تولید کنسانتره در کشور، به این مهم دست یافتیم که با تعداد 10 تولید کننده در سال 94، میزان تولید کنسانتره 29 میلیون تن گزارش شده است که بر اساس چشم انداز 1404 ، قرار است این میزان با افزایش تعداد تولید کننده ها به 66 میلیون تن رسد.

گندله

گندله نیز هدف گذاری شده است و با توجه به اینکه در سال 94 دارای 4 مالک بوده است و ظرفیت تولید در کشور 22 میلیون تن گزارش شده، قرار است در 1404 میزان ظرفیت آن به 71 میلیون تن افزایش یابد.

آهن اسفنجی

آهن اسفنجی نیز همانند گندله هدف گذاری شده است . با توجه به اینکه در سال 94 دارای 8 مالک بوده است و ظرفیت تولید در کشور 24 میلیون تن گزارش شده، قرار است در 1404 میزان ظرفیت آن به 49 میلیون تن افزایش یابد.

فولاد خام

اخرین پروسه تولید فولاد، فولاد خام می باشد که مالکان این محصول در سال 94، 36 مالک بوده است و دارای ظرفیت تولید 24 میلیون تن، اما بر اساس چشم انداز 1404 قرار است میزان تولید این محصول به 55 میلیون تن رسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)