روند آرام بازار آهن در پایان مردادماه

روند آرام بازار آهن در پایان مردادماه

با در نظر گرفتن سیکل هفتگی بازار آهن و فولاد در چند هفته اخیر، می‌توان گفت استقبال از عرضه‌های بورس کالای هفته جاری نیز کمی بعید به نظر می‌رسد و دامنه نوسانات بازار آزاد نیز محدود خواهد بود...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد در پنجشنبه گذشته تقریبا آرام و ثابت گزارش شد و قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی بدون تغییر قیمت عرضه شدند اگرچه برخی از کارخانه‌ها به طور جزئی به اصلاح قیمت روز آهن پرداختند.

روز پنجشنبه قیمت دلار در مرز کانال 49 هزار تومانی بین 100 تا 200 تومان نوسان داشت و در نهایت در بازار آزاد حدود 49 هزار و 200 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات قیمت روز آهن

براساس آمار موجود از بازار آهن روز پنجشنبه اکثر حوزه‌ها نوسانات محدودی داشتند، به این صورت که قیمت میلگرد آجدار در غالب مبادی فروش ثابت بود اما قیمت میلگرد اصفهان بین 100 تا 200 تومان کاهش یافت.

قیمت میلگرد نیشابور 14 در هفته گذشته  24 هزار و 600 تومان معامله شد، قیمت میلگرد زاگرس هم 24 هزار تومان اعلام شد، قیمت میلگرد آناهیتا هم 25 هزار و 600 تومان عرضه شد.

قیمت روز تیرآهن اصفهان نیز در برخی سایزها بین 50 تا 100 هزار تومان در هر شاخه کاهش داشت اما غالب مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی و قیمت سپری در کلیه مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

قیمت روز قوطی، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد، همچنین قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی و قیمت سایر لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در کلیه کارخانه‌ها ثبات داشتند.

قیمت انواع ورق گرم نیز بدون نوسان بود؛ قیمت روز ورق آهن، قیمت ورق اسیدشویی و قیمت ورق آجدار در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق شیروانی رنگی هم در کلیه کارخانه‌ها ثبات داشتند.

همانطور که از آمار معاملات و نوسانات برمی‌آید بازار روز پنجشنبه کاملا آرام و با نوسانات جزئی کاهشی در برخی حوزه‌ها همراه بود.

اوضاع بازار آهن و بازار ارز به نظر می‌رسد با توجه به اخبار سیاسی مثبتی که در هفته جاری در جریان است عمدتا ثابت و تا حدودی کاهشی باشد.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز از عرضه 176 هزار تنی آهن اسفنجی حکایت دارد که به نظر می‌رسد رقابت چندانی صورت نگیرد و معاملات روی نرخ پایه انجام شود. همچنین  38 هزار و 410 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت آهن 22 هزار و 730 تومان تعیین شده است. در حالی قیمت این محصول رشد 3.3 درصدی داشته است که حجم عرضه آن 37 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

طبق اوضاع بازار در سه هفته گذشته احتمالا تا روز عرضه شمش بازار روند ثابتی دارد و جهت بازار روز دوشنبه مشخص می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد مانند هفته‌های پیشین، استقبال چندانی از عرضه شمش روز دوشنبه صورت بگیرد؛ همچنین با توجه به استقبال کمی که از عرضه‌های روز چهارشنبه شد، به نظر می‌رسد هفته جاری هم به روال هفته قبل باشد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش قیمت میلگرد در معاملات بورس

از همین رو به نظر می‌رسد کف قیمت میلگرد آجدار در کانال 23 هزار تومانی حمایت شود، به عبارتی دامنه نوسانات احتمالا محدود بوده و فرصت مناسبی برای خرید و فروش آهن آلات خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)