رکود در بازار فولاد و اهن

رکود در بازار فولاد و اهن
رکود در بازار فولاد و اهن

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات در مورد تک نرخی شدن قیمت دلار تاثیرات آن طی روز های اخیر گفت: پس از تک نرخی شدن قیمت دلار شاهد روند نزولی قیمت ها در بازار بودیم. اگرچه حجم بالایی از مواد اولیه در داخل کشور و  از طریق تولیدات داخل تامین می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که تولید کنندگان بیشتر محصولاتشان را با دلار غیر رسمی ارزش گذاری

 

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات در مورد تک نرخی شدن قیمت دلار تاثیرات آن طی روز های اخیر گفت: پس از تک نرخی شدن قیمت دلار شاهد روند نزولی قیمت ها در بازار بودیم. اگرچه حجم بالایی از مواد اولیه در داخل کشور و  از طریق تولیدات داخل تامین می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که تولید کنندگان بیشتر محصولاتشان را با دلار غیر رسمی ارزش گذاری می کنند که همین امر موجب بروز رکودی نسبی در بازار می شود.

محمد آزاد در ادامه با اشاره به اقدامات دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ دلار افزود: با وجود اینکه حدود 90 درصد از مواد اولیه تولید کنندگان آهن، فولاد و فلزات از طریق تولید داخلی تامین می شود، اما طی روز های اخیر شاهد افزایش قیمت در این مواد اولیه بوده ایم. با توجه به این موضوع و رفع نیاز بازار اهن از طریق تولیدات داخلی، بنظر می رسد این بازار وابستگی چندانی به دلار ندارد اما در شرایط فعلی قیمت ارز بر قیمت محصولات تاثیر گذاشته است.

محمد آزاد افزود: افزایش قیمت ارز از ابتدای سال جدید موجب شد تا معاملات در این بازار با مشکلات شایانی مواجه گردد. چرا که فروشندگان عمده آهن، فولاد و فلزات که محصولات را در اختیار اعضای اتحادیه به‌عنوان توزیع‌کننده خرد قرار می‌دهند، قیمت تمام شده محصول را با توجه به نرخ جهانی و نرخ لحظه‌ای دلار اعلام می‌کردند که این امر موجب شد تا توزیع‌کنندگان خرد از خرید آهن، فولاد و فلزات منصرف شوند.

رئیس اتحادیه اهن فروشان تاکید کرد: پس از اعلام ارز تک نرخی از سوی دولت، نوسانات قیمت در بازار متوقف شد و قیمت ها کمی کاهش یافت اما در حال حاضر همچنان نرخ دلار فعلی با دلار 4200 تومانی فاصله قابل توجهی دارد.

آزاد در ادامه با اشاره به رکود نسبی بازار اظهار داشت: اکثر صادر کنندگان آهن، فولاد و فلزات، تولید کنندگان هستند که حجم بالایی از محصولاتشان را به بازار های جهانی صادر کرده و حاضر به عرضه آن ها در بازار های داخلی با نرخ ارزان تر نیستند. او در پایان یادآور شد: صادرکنندگان، دلار بدست آمده از صادرات محصولات فلزی را با نرخ‌های بیشتر از ۴۲۰۰ تومان در بازار ارز به فروش می‌رسانند که در این زمینه اگر دولت صادرکنندگان را ملزم به عرضه دلار به بانک‌ها به نرخ ۴۲۰۰ تومان کند، نرخ محصولات برای بازار داخلی منطقی خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)