شاخص مقایسه وضعیت اقتصادی در صنعت فولاد

شاخص مقایسه وضعیت اقتصادی در صنعت فولاد
شاخص مقایسه وضعیت اقتصادی در صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تولید از مولفه‌ های اساسی و اصلی خود کفایی و استقلال هر جامعه و کشوری است و یکی از اساسی‌ ترین شاخص ‌های توسعه ‌ای محسوب می‌ شود. تولید ملی یا به عبارتی آن چیزی که هر کشور یا هر ملتی به وجود می‌آورد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تولید از مولفه‌ های اساسی و اصلی خود کفایی و استقلال هر جامعه و کشوری است و یکی از اساسی‌ ترین شاخص ‌های توسعه ‌ای محسوب می‌ شود. تولید ملی یا به عبارتی آن چیزی که هر کشور یا هر ملتی به وجود می‌آورد، الزاما یک کالای فیزیکی نیست، بلکه هر چیزی که زاییده فکر، ذهن، عمل و فعالیت شهروندان یک کشور است، تولید ملی آن کشور محسوب می ‌شود.
در دنیای امروز مهم‌ ترین شاخص برای مقایسه وضعیت اقتصادی کشور ها با یکدیگر و هم چنین برای سنجش میزان سرعت رشد و حرکت آنها در مسیر توسعه‌ یافتگی، مقوله تولید است و شاخصی که براساس آن می‌ توان کشورها را با هم مقایسه کرد، شاخص تولید ناخالص ملی است.
 بنابراین اتکا به تولید ملی، منحصر به کشور ما نیست و به‌ طور کلی یک معیار سنجش جهانی است. در کشور ما جریان اقتصاد اتکا زیادی به ذخایر زیر زمینی و معدنی داشته و یکی از مهم ‌ترین جلوه‌ های تولید ملی، همان میزان کمی و کیفی رشد حرکت ما در مسیر تولید و کارآیی تولید در حوزه منابع معدنی و صنایع پایین‌ دستی آن است.
از این رو باید حرف‌ هایمان را از شعار به عمل تبدیل کنیم و با کمک پژوهشگران در هر صنعت و بهره‌ برداری و استفاده از توان علمی کشور و بهره‌ برداری از مراکز علمی و فناوری و مراکز دانشگاهی بتوانیم مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در زنجیره تولید در صنایع معدنی خصوصا صنایع استراتژیک مشابه فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی و سنگ‌ های تزئینی را بومی‌ سازی کنیم که خوشبختانه صنعت فولاد کشورمان در این مقوله از سایر صنایع معدنی پیشتاز است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)