قیمت آهن پا به پای نرخ دلار

قیمت آهن پا به پای نرخ دلار

قیمت آهن و میلگرد که در یک ماه اخیر پا به پای دلار روند افزایش هیجانی در پیش گرفته بود روز گذشته تا حدودی این نوسانات التهابی کاهش یافت و اغلب مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ معاملات بورس کالا نیز تب و تب هفته گذشته را نداشت و غالب معاملات به عرضه‌های اعتباری اختصاص داشت...

آهن پرایس: براساس آمار موجود از بازار آهن داخلی، نوسانات افزایشی قیمت آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های داخلی تا حدودی فروکش کرد که از نوسانات نرخ دلار نشأت می‌گرفت، اما با این حال همچنان برخی محصولات افزایش قیمت داشتند.

نرخ دلار پس از افزایش 16 درصدی در کمتر از دو هفته روز چهارشنبه در کانال 58 هزار تومان متوقف شد و تنها نوسانات محدودی در این کانال داشت در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود 58 هزار و 550 تومان مبادله شد.

 با ادامه افزایش قیمت‌ها، میلگرد آجدار در برخی کارخانه‌ها بین 100 تا 300 تومان افزایش داشت اما بسیاری از مبادی فروش قیمت میلگرد آجدار را ثابت اعلام کردند.

قیمت میلگرد امیرکبیر با افزایش 100 تومانی همراه بود که حدود 25.400 تومان اعلام شد؛ اما قیمت میلگرد میانه 500 تومان اصلاح شد و 25 هزار تومان در بازار داخلی عرضه شد.

قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت میلگرد آناهیتا

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد فایکو

26.600

25.010

24.500

24.800

قیمت روز تیرآهن نیز در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد قیمت قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان همچنان با افزایش 20 تا 80 هزار تومانی همراه بودند.

قیمت ورق سیاه در بیشتر کارخانه‌ها با افزایش 100 تا 300 تومانی همراه بود؛ قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق استیل و انواع ورق سرد با افزایش 1000 تومانی عرضه شدند.

افزایش قیمت در بازار پروفیل هم ادامه داشت به طوری که قیمت روز قوطی پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها بین 100 تا 500 تومان افزایش داشتند اما قیمت پروفیل تهران شرق حدود 500 تومان کاهش داشت.

قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز با افزایش 100 تا 500 تومانی همراه بودند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی ناب تبریز افزایش 200 تومانی داشت.

آنطور که از روند قیمت آهن آلات برمی‌آید روز چهارشنبه بازار مقاطع فولادی با کاهش هیجانات دلاری، تا حدودی اصلاح شد و فروش در قیمت‌های پایین‌تر نیز مشاهده شد.

در یک ماه اخیر با رشد 16 درصدی دلار و جهش قیمت آن از کانال 50 هزار تومان به 58 هزار تومان محرکه اصلی قیمت آهن و فولاد در چند هفته اخیر اعلام شد، به طوری که قیمت شمش که در ابتدای دی ماه حدود 18.500 تومان اعلام می‌شد همزمان با افزایش قیمت دلار، روند افزایشی در پیش گرفت به طوری که قیمت هر کیلو شمش به 21.500 تومان رسید.

با در نظر گرفتن قیمت فعلی شمش بورسی قیمت میلگرد آجدار با احتساب 11 درصد و 9 درصد ارزش افزوده، حدود 26 هزار تومان خواهد بود.

بر همین اساس به نظر می‌رسد با توجه به فاکتورهای موجود قیمت میلگرد در کانال فعلی منطقی به نظر می‌رسد و باید دید قیمت میلگرد آجدار که وابسته به قیمت دلار و شمش است تا چه میزان اصلاح خواهد شد.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته حاکی است که از 145 هزار تن میلگرد عرضه شده حدود 58 درصد مورد معامله قرار گرفت که معادل 84 هزار تن برآورد شد؛ قیمت میلگرد به طور میانگین در هر کیلو 22 هزار و 962 تومان برآورد شد که بیانگر افزایش 2.6 درصدی قیمت این محصول نسبت به آخرین عرضه است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فواره چون بلند شود سرنگون شود

فولاد خراسان حدود 25 هزار تن میلگرد عرضه کرد که قیمت هر کیلو از آن 22 هزار و 664 تومان برآورد شد، گفتنی است بیشتر حجم میلگرد عرضه شده به میلگرد فولاد خراسان اختصاص داشت.

طبق آمار بیشترین معاملات هم متعلق به عرضه‌های اعتباری بود که به نظر می‌رسد هدف از آن اعتباربخشی به سطوح فعلی قیمت‌ها است و به طور کلی هیجانی که در معاملات هفته گذشته بود، در بورس کالای دیروز مشاهده نشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)