کسب رتبه چهارم صادرات سنگ آهن توسط ایران

کسب رتبه چهارم صادرات سنگ آهن توسط ایران
کسب رتبه چهارم صادرات سنگ آهن توسط ایران

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ در حال حاضر نیاز سنگ آهن کشور بالا رفته است. از این جهت صادرات کاهش یافته  است و بیشتر این تولیدات در اختیار کارخانه های فراوری قرار گرفته و تبدیل به کنسانتره می شود. همانطور که قابل مشاهده است ، صادرات این محصول افزایش داشته است. در مقابل سهم سنگ آهن در برابر کنسانتره کاهش چشمگیری داشته است . در گذشته سهم صادرات 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ در حال حاضر نیاز سنگ آهن کشور بالا رفته است. از این جهت صادرات کاهش یافته  است و بیشتر این تولیدات در اختیار کارخانه های فراوری قرار گرفته و تبدیل به کنسانتره می شود. همانطور که قابل مشاهده است ، صادرات این محصول افزایش داشته است.
در مقابل سهم سنگ آهن در برابر کنسانتره کاهش چشمگیری داشته است . در گذشته سهم صادرات سنگ آهن 80 درصد و کنسانتره 20 درصد بود ولی در حال حاضر سهم صادرات کنسانتره افزایش چشمگیری داشته است . به صورت کلی دولت اقدامی که موجب اختلال در فعالیت های معدنی در حوزه ی سنگ آهن شود ، انجام نداده اما طولانی شدن طرح تصویب وضع عوارض سنگ آهن دانه بندی ، فعالان این بخش را سر در گم کرده است. 
شرکت های فولادی و معادن کشور در حوزه ی تأمین مالی به شدت تحت فشار هستند و صندوق های بیمه نتوانسته اند از واحد های معدنی پشتیبانی کنند.  با وجود این ، ایران در ماه نوامبر 2017 توانست در صادرات سنگ آهن از هند پیشی بگیرد. ایران بعد از استرالیا و برزیل و آفریقای جنوبی در رده ی چهارم قرار گرفت. ایران با یک میلیون و 880 هزار تن صادرات سنگ آهن (کنسانتره و دانه بندی) هند را پشت سر گذاشت و به جایگاه چهارم صعود کرد. قابل ذکر است که این جایگاه از ابتدای سال 2016 تا پایان ماه اکتبر 2017 بین پنجم تا هفتم در نوسان بوده است و اکنون در جایگاه چهارم ثبات پیدا کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)