کارخانه‌های تولید‌کننده تیرآهن

کارخانه‌های تولید‌کننده تیرآهن
کارخانه‌های تولید‌کننده تیرآهن

آهن پرایس: خرید تیرآهن نه تنها برای سازندگان ساختمان بلکه برای افرادی که به صورت شخصی اقدام به ساخت خانه شخصی یا ساخت خانه در باغ خود دارند، نیز از اهمیت بالایی برخوردار...

آهن پرایس: خرید تیرآهن نه تنها برای سازندگان ساختمان بلکه برای افرادی که به صورت شخصی اقدام به ساخت خانه شخصی یا ساخت خانه در باغ خود دارند، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تیرآهن یکی ازپروفیل‌های ساختمانی است که به طور کلی مصارف متعددی دارد و وظیفه اصلی تیرآهن تحمل بارهای وارده و انتقال این بارهاست. در این مقاله برآنیم تا بتوانیم اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی قیمت تیرآهن و کارخانه‌های تولید‌کننده آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

این محصول بر اساس نسبت بال و عرض بال‌ها به گروه‌های متفاوتی تقسیم میشود.  یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت نهایی ساختمان، قیمت تیرآهن است لذا داشتن اطلاعات کافی از قیمت و کیفیت این محصول میتواند بر انتخاب برند مصرفی، تاثیر بگذارد. قیمت روزتیرآهن همه روزه در سایت آهن پرایس اعلام می گردد. در ادامه این مقاله به بررسی کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در ایران میپردازیم.

کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن:

1- کارخانه ذوب آهن اصفهان

از مهمترین کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در ایران میتوان به کارخانه ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که بیشترین تنوع و بالاترین کیفیت را داراست و دارای قیمت بالاتری نسبت به بقیه کارخانه‌ها است. تولیدات این کارخانه بر اساس استاندارد موجود در جدول اشتال است و تیرآهن از سایز 12 تا 32 تولید میکنند. این کارخانه بزرگترین تولید‌کننده مقاطع فولادی در خاورمیانه است. برای دریافت اطلاعات مفید و قیمت روز تیرآهن ذوبی میتوانید با کارشناسان ما در آهن پرایس در ارتباط باشید.

2- کارخانه آریان فولاد

شرکت نورد آریان فولاد واقع در بوئین زهرا و یکی از کارخانه‌های خصوصی تولیدکننده مقاطع فولادی است. این کارخانه تیرآهن خود را به کشورهای دیگر نیز صادر میکند و تیرآهن‌های تولیدی این کارخانه قیمت مناسبتری نسبت به قیمت ذوبی دارند.

3- کارخانه تیرآهن فایکو

شرکت فولاد البرز ایرانیان تحت عنوان برند فایکو در استان مازندران کیلومتر ۱۵ جاده ساری به مشهد واقع شده است. این کارخانه دو خط تولید اختصاصی برا تولید تیرآهن های IPE  وINP  است. 

5- کارخانه جهان فولاد غرب

شرکت مجتمع جهان فولاد غرب در سال 1387 در شهر کرمانشاه با هدف کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز ایجاد اشتغال ساخته شد. از این تیرآهن ها در انواع پروژه‌های عمرانی، کارگاهی و ساختمانی استفاده میشود. از تولیدات این کارخانه تیرآهن IPE و IPB است.

6- کارخانه فولاد اهواز

این کارخانه در نزدیکی شهر اهواز است و از تولیدات آن تیر‌آهن سایز 14 و 16 است. این کارخانه قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با سایر کارخانه‌ها دارد و امکان خرید تیرآهن نرمال و در سایز‌های برشی مد نظر شما وجود دارد.

7- کارخانه پروفیل صنعت ماهان

کارخانه ماهان با هدف تولید انواع لوله، تیرآهن و نبشی در نزدیکی تهران است. از جمله تیرآهن‌های تولیدی این کارخانه تیرآهن سایز 14، 16 و 18 است.

8- کارخانه فولاد ناب تبریز

این کارخانه با مشارکت ایران و ترکیه در شهر تبریز تاسیس شده است توجه ویژه ای به تولید تیرآهن شده و به عنوان یکی از محصولات اصلی این کارخانه معرفی شده است. تولیدات این کارخانه در سایزهای 14، 16 و 18 و با گریدهای ST37، ST44  و ST52 تولید میگردد.

9- مجتمع فولاد ظفر بناب

این کارخانه تولیدات تیرآهن را در سال 1396 آغاز کرد و تیرآهن های آن با استاندارد IPE و با سایز 14 شروع به فعالیت کرد.

10- کارخانه فولاد احرامیان یزد

کارخانه فولاد احرامیان یزد در ابتدا تولیدکننده اتصالات لوله ها و چرخ دنده بود، در سال های بعد تولید میلگرد فولادی را جز برنامه‌های خود قرار داد. این کارخانه در حال حاضر یکی از تولید کنندگان مقاطع فلزی از جمله تیرآهن است.

در ادامه میتوانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: معرفی 10 کارخانه تولید نبشی

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

عوامل زیادی بر قیمت تیرآهن تاثیر گذارند. از این عوامل میتوان به کارخانه سازنده، ابعاد و سایز تیرآهن، میزان تقاضای موجود در بازار، قیمت سنگ آهن، نوسانات ارزی و تکنولوژی ساخت تیر اشاره کرد. ایران با دارا بودن معادن زیاد سنگ آهن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در سطح منطقه است. 
میزان تقاضا یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تیرآهن است در صورتی که رکود اقتصادی بر کشور حاکم باشد صنعت ساختمان سازی نیز با رکود مواجه میشود. این افزایش رکود سبب کاهش تقاضا در بازار شده و در نتیجه سبب میشود کارخانه‌ها تولیدات خود را محدود کنند و سنگ آهن کمتری خریداری کنند.

جهت اطلاع از قیمت روز و خرید تیرآهن میتوانید با مراجعه به سایت و انتخاب بخش تیرآهن  یا از طریق تماس با کارشناسان زبده ما از طریق خطوط 54103-021 در ارتباط باشید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمد کریمی
    محمد کریمی1401/02/23 - 12:40 پاسخ

    دریافت قیمت روز آهن آلات