استمرار ثبات قیمت آهن و میلگرد

استمرار ثبات قیمت آهن و میلگرد

آمارها حاکی است که روند ثابت و نزولی قیمت آهن در بازارهای داخلی و صادراتی همچنان تداوم دارد و رکود عمیقی بر آن حکمفرما است و می‌توان گفت در زمان پیک مصرف آهن، بازار از رونق و تب و تاب افتاده و معاملات نیز نسبتا متوقف شده‌اند...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد روز گذشته از ثابت قیمت آهن آلات در اغلب زیرمجموعه‌های بازار حکایت داشت اما در شماری از مبادی فروش کاهش قیمت‌ها همچنان مشهود بود.

بازار ارز هم کاهش جزئی داشت به این صورت که قیمت دلار بین دو کانال 48 و 49 هزار تومانی در نوسان بود اما در پایان روز با کمی عقب‌نشینی در بازار آزاد حدود 48 هزار و 950 تومان مبادله شد.

تحلیل بازار آهن و فولاد

به دنبال ثبات قیمت‌ در اکثر حوزه‌ها و کاهش جزئی در برخی شرکت‌ها قیمت میلگرد آجدار نیز غالبا ثابت اعلام شد اما کاهش 100 تا 400 تومانی هم مشاهده شد. با توجه به تکمیل تقریبی جدول رده‌بندی قیمت روز میلگرد استاندارد در بازه قیمت حول ۲۲۶۰۰ تا حول و حوش ۲۴۰۰۰ تومان اعلام شد و متوسط نرخ امروز این بازار حدود ۲۳ هزار و ۴۱۵ تومان برآورد گردید که کاهش حدود کیلویی ۱۳۵ تومانی دارد.

قیمت روز تیرآهن در کارخانه ذوب آهن و فولاد یزد بین 10 تا 100 هزار تومان کاهش داشت اما نرخ این محصول در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در اکثر مبادی فروش ثبات داشتند اما قیمت نبشی ناب تبریز بین 200 تا 500 تومان کاهشی اعلام شد.

قیمت ورق نیز در اکثر بخش‌ها ثبات داشت به این صورت که قیمت ورق سیاه در کارخانه کاویان و اکسین بین 200 تا 500 تومان کاهش داشت و در مابقی شرکت‌ها ثابت اعلام شد، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی نیز در کلیه شرکت‌ها بدون تغییر عرضه شد.

قیمت پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها هم عمدتا ثبات داشتند اما در برخی مبادی فروش کاهش قیمت 100 تا 400 تومانی قوطی پروفیل مشاهده شد. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست و انواع مختلف لوله‌ها هم بدون تغییر عرضه شدند.

طبق آمار قیمت فولاد صادراتی منطقه CIS همچنان روند نزولی دارد به طوری که هفته گذشته قیمت بیلت صادراتی این منطقه در هر تن 439 دلار اعلام شد که بیانگر کاهش 1.2 درصدی این محصول است.

همچنین نرخ شمش فولاد صادراتی ایران نیز در هر تن 459 دلار برآورد شد که حاکی از کاهش یک درصدی نرخ این محصول است. قیمت اسلب نیز در هر تن 440 دلار اعلام شد حکایت از افت 0.6 درصدی نرخ این محصول دارد. با توجه به قیمت‌ها می‌توان دریافت که به دنبال دامپینگ فولاد روسیه قیمت این محصولات به کمترین میزان در سال جاری میلادی رسیده است اما در هفته اخیر شدت ریزش قیمت‌ها کاهش یافته است.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز حاکی است که حدود 21 هزار تن محصول به تابلو معاملات راه یافتند. به این صورت که برای 20 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده 21 هزار تن تقاضا ثبت شد که قیمت میانگین موزون آن در هر کیلو 12 هزار و 284 تومان تعیین شد؛ همچنین هزار تن ورق سرد هم به طور کامل معامله شد که قیمت آن نیز 31 هزار و 222 تومان برآورد شد.

امروز نیز 250 هزار و 310 تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان 186 هزار و 310 به شمش بلوم اختصاص دارد که بیانگر افزایش 16 درصدی حجم عرضه امروز است. قیمت شمش بلوم نیز در هر کیلو 18 هزار و 845 تومان تعیین شده که افزایش 0.5 درصدی نسبت به آخرین عرضه دارد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پیش بینی قیمت آهن تا آخر تابستان

به طور کلی گزارش‌ها از اوضاع بازار حاکی است که شاخص‌ها و میانگین‌ قیمت‌ها از ابتدای هفته تا امروز تغییر قابل توجهی نداشته‌اند، معاملات رونقی ندارد و تقاضا نیز نسبتا عقب‌نشینی کرده است و به عبارتی می‌توان گفت بازار در اوج تابستان در خواب عمیق زمستانی قرار دارد و رکود گسترده‌ای بر آن حاکم است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)