بازار آهن بر مدار ثبات و کاهش

بازار آهن بر مدار ثبات و کاهش

رکود تورمی و کاهش تقاضا به افت معاملات آهن و فولاد در بازار آهن داخلی و خارجی منتهی شده است. در شرایط فعلی قیمت میلگرد و آهن ثابت و تا حدودی کاهشی گزارش می‌شود...

آهن پرایس: قیمت روز آهن آلات در پایان هفته نیز در اکثر حوزه‌ها ثابت اعلام شد اما کاهش جزئی قیمت آهن کماکان در برخی از مبادی فروش قابل مشاهده بود.

بازار ارز هم نوسان چندانی نداشت و قیمت دلار در مرز ۴۹ هزار تومان نوسان ۱۰0 تا ۲۰۰ تومانی داشت، در پایان روز هم قیمت هر دلار بازار آزاد ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

قیمت میلگرد آجدار در غالب کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما برخی کارخانه‌ها بین 100 تا 200 تومان کاهش قیمت داشتند؛ قیمت میلگرد نیشابور با 100 تومان کاهش حدود 24 هزار و 10 تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد میانه نیز 100 تومان کاهش داشت که در هر کیلو 23 هزار و 750 تومان گزارش شد؛ قیمت میلگرد فولاد زاگرس هم 23 هزار و 800 تومان اعلام شد که نسبت به روز سه‌شنبه تغییری نداشت.

قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای نیز در غالب مبادی فروش ثابت بود اما قیمت تیرآهن اهواز و فولاد یزد در برخی سایزها حدود 20 هزار تومان کاهش قیمت داشتند.

قیمت روز نبشی، قیمت روز ناودانی ایرانی و قیمت سپری هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی جاوید بناب و آریان فولاد با کاهش 100 تا 200 تومانی همراه بودند.

قیمت قوطی آهن، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و انواع پروفیل‌ها بدون تغییر عرضه شدند اما قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها 100 تومان کاهش داشت.

قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم در کلیه مبادی فروش ثبت اعلام شدند.

قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی، قیمت ورق استیل و انواع ورق سرد در غالب مبادی فروش ثبات داشتند. قیمت ورق آهن، قیمت ورق اسیدشویی و انواع ورق گرم نیز به تبعیت از فضای کلی بازار ثبات داشتند اما قیمت ورق سیاه کاویان در برخی ضخامت‌ها حددود 100 تومان کاهش داشت.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است روز گذشته از 268 هزار و 882 تن محصول فولادی عرضه شده حدود 67 هزار و 530 تومان به فروش رسید.

از این میزان حدود 51 هزار و 389 تن به میلگرد اختصاص داشت. قیمت  میلگرد آجداردر هر کیلو 21 هزار و 631 تومان برآورد شد.

همچنین از نبشی عرضه شده حدود یک هزار و 748 هزار تن معامله شد که قیمت آن نیز 22 هزار و 750 تومان اعلا شد. از 2 هزار و 791 تن ناودانی عرضه شده نیز حدود 59 درص معامله شد. 500 تن نیز ورق گرم با قیمت 25 هزار و 535 تومان به فروش رسید.

گزارش‌ها از قیمت جهانی فولاد نیز حاکی است که در هفته آخر تابستان ثابت و تا حودی کاهشی بود به این صورت که قیمت اسلب صادراتی CIS بدون تغییر بود که در هر تن 493 دلار اعلام شد؛ قیمت اسلب صادراتی ایران هم 443 دلار در هر تن برآورد شد که ثابت بود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رونق خرید اعتباری آهن آلات

قیمت بیلت صادراتی CIS هم با کاهش 1.5 درصدی همراه بود که در هر تن 473 دلار برآورد شد قیمت شمش صادراتی ایران هم در هر تن 465 تن اعلام شد که تغییری نداشت. قیمت شمش در هفته گذشته در کلیه بازارها روند نسبتا ثابتی داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)