بازار مسکن چه روندی را در پیش گرفته است

بازار مسکن چه روندی را در پیش گرفته است
بازار مسکن چه روندی را در پیش گرفته است

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، برخی کارشناسان بر این باورند که سیاست های پولی و بانکی دولتمردان، علت اصلی رکود و گرانی در بازار مسکن به شمار می رود. با توجه به بررسی های انجام شده در بخش مسکن به این نتیجه می توان رسید که با تغییر قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، بیشتر نقدینگی ها به سمت مسکن سرازیر شد و همین امر یکی از عوامل مهم برای افزایش قیمت مسکن تلقی می شود. شهریاری عضو کمیسیون 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، برخی کارشناسان بر این باورند که سیاست های پولی و بانکی دولتمردان، علت اصلی رکود و گرانی در بازار مسکن به شمار می رود. با توجه به بررسی های انجام شده در بخش مسکن به این نتیجه می توان رسید که با تغییر قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، بیشتر نقدینگی ها به سمت مسکن سرازیر شد و همین امر یکی از عوامل مهم برای افزایش قیمت مسکن تلقی می شود. 
شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با این موضوع بیان کرد: روند شناسایی خانه های خالی و گرفتن مالیات از آنها باید با روند تندتری پی گیری شود. از سوی دیگر نیز باید تقاضای واقعی را در بازار مسکن تقویت کنیم و برای متقاضیان مسکن، هدف گذاری کنیم تا دست سوداگران از این بخش کوتاه شود. وی در ادامه افزود: اگر سرمایه گذاری با هدف سوداگری در بازار مسکن رواج داشته باشد، هیچ وقت متقاضیان واقعی شناسایی نمی شوند.
ایرج رهبر نائب رئیس کانون انبوه سازان نیز در ادامه بیان کرد: نباید زمان رکود در بازار مسکن طولانی شود. دوره رکود جدید دو برابر رکود قبلی بوده است و موجب ناتوانی قشر متوسط و ضعیف جامعه در خرید مسکن شده است.
رونق قبل از عید نوروز کاملا طبیعی است و در سال های 86 و 91 نیز شاهد جهش قیمتی بودیم اما اتفاقات بازار مسکن بعد از عید سال جاری بسیار شتاب زده بود. بطوری که با افزایش ناگهانی قیمت تعداد معاملات کاهش چشمگیری داشت و متقاضیان توان خرید ملک را از دست دادند. ناگفته نماند که این جهش قیمتی در بازار مسکن متأثر از افزایش نرخ ارز بوده است که نه تنها در بخش مسکن بلکه در بازار آهن تهران نیز اثرگذار بوده است؛ بطوری که شاهد افزایش چشمگیر قیمت های محصولات فولادی طی دو ماه اخیر بودیم.
 برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)