تاثیرات کاهش سودهای بانکی بر بازار مسکن

تاثیرات کاهش سودهای بانکی بر بازار مسکن
تاثیرات کاهش سودهای بانکی بر بازار مسکن

یکی از مولفه هایی تاثیر شایانی بر روی بازار مسکن می گذارد، نرخ سود های بانکی می باشد. با کاهش یافتن میزان نرخ سود های بانکی این تفکر بوجود آمد که سرمایه داران بخش اعظمی از سرمایه هایشان را از بانک ها خارج کرده و وارد بازار مسکن می کنند و ورود این سپرده ها به بازار مسکن موجب می شود تا تحرکی در این بازار بوجود آمده و با افزایش قیمت و میزان تقاضا مواجه شویم. طبق بررسی های

یکی از مولفه هایی تاثیر شایانی بر روی بازار مسکن می گذارد، نرخ سود های بانکی می باشد. با کاهش یافتن میزان نرخ سود های بانکی این تفکر بوجود آمد که سرمایه داران بخش اعظمی از سرمایه هایشان را از بانک ها خارج کرده و وارد بازار مسکن می کنند و ورود این سپرده ها به بازار مسکن موجب می شود تا تحرکی در این بازار بوجود آمده و با افزایش قیمت و میزان تقاضا مواجه شویم.

طبق بررسی های انجام شده در مورد رابطه نرخ سود بانکی و بازار مسکن به این مهم دست می یابیم که بازار پول و مسکن دورقیب هم محسوب می شوند و کاهش سرمایه گذاری در بانک ها می تواند با افزایش تقاضای خرید در بازار مسکن مواجه شود. اگرچه این رابطه وجود دارد اما نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت و با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن این شرایط بوجود آید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، طی هفته های گذشته با نوعی از تقاضای خرید در بازار مسکن رو به رو بوده ایم. تقاضاهایی که با مبدأ سپرده‌های بانکی، مطابق روایت واسطه‌های ملکی، پنهان بوده است. اما بدلیل کم بود زمان تجسس برای پیدا کردن فایل مناسب، این تقاضا ها هنوز منجر به خرید نشده است.

در این بین، عدم انتظار برای شوک قیمت، تاثیر بسزایی بر سرعت تجسس ها دارد به نحوی که در زمان آرامش بازار یا وجود ریز نوسان قیمتی در آن، خرید ها هم با رفتار های معمول و طبیعی انجام می شود و جوزدگی در خرید وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)