ممنوعیت صادرات ورق های رنگی

ممنوعیت صادرات ورق های رنگی
ممنوعیت صادرات ورق های رنگی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، اخیرا به بهانه کنترل بازار و تثبیت دستوری قیمت‌ ها در داخل، از صادرات ورق‌ های فولادی به ویژه ورق رنگی ممانعت به عمل می ‌آید و عملا باعث کاهش میزان تولیدات شرکت ‌ها...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، اخیرا به بهانه کنترل بازار و تثبیت دستوری قیمت‌ ها در داخل، از صادرات ورق‌ های فولادی به ویژه ورق رنگی ممانعت به عمل می ‌آید و عملا باعث کاهش میزان تولیدات شرکت ‌ها به کمتر از 50 درصد از ظرفیت تولید شده است.
از این رو این محصول تولید و مصرف چندانی در کشور ندارد و با توجه به رکود در صنایعی نظیر ساختمان‌ سازی، همواره بخشی از ورق‌ های رنگی تولید داخل به صورت مازاد در می ‌آیند، اما اخیرا به بهانه کنترل بازار و تثبیت دستوری قیمت‌ ها در داخل، از صادرات ورق‌ های فولادی به ویژه ورق رنگی ممانعت به عمل می ‌آید و عملا باعث کاهش میزان تولیدات شرکت‌ ها به کمتر از 50 درصد از ظرفیت تولید شده است. ورق ‌های رنگی معمولا پایه فلزی دارند و از جنس آلومینیوم یا فولاد هستند. ورق‌ های فولادی رنگی معمولا به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
 حال یکی از این اشکال به کار گیری، ورق روغنی معمولی است که تنها روی آن رنگ ‌آمیزی می شود. در حال حاضر، بسیاری از ورق‌ های رنگی وارداتی از چین، از این نوع ورق‌ ها هستند. طبیعی است که عمر استفاده از این نوع ورق ‌ها نسبت به محصولات مشابه کوتاه‌ تر و حدودا 5 تا 6 سال خواهد بود.
بنا بر این با این وجود، ورق‌ های روغنی رنگی برای بسیاری از کاربرد ها قابل مصرف است و متقاضیان خاص خود را دارد. پایه نوع دیگری از ورق‌ های رنگی، ورق‌ های گالوانیزه هستند که چند شرکت مانند فولاد مبارکه، فولاد بهمن، نورد و لوله سمنان و ... این نوع ورق‌ ها را تولید می‌ کنند. امید بر این است با سپردن صنعت فولاد به افراد معتمد و اهل فن بسیاری از مشکلات این صنعت مرتفع گردد، تا این بازار پا بر جا باقی بماند 
 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)