اثر گذاری طلای سیـاه بربازار مسکن

اثر گذاری طلای سیـاه بربازار مسکن
اثر گذاری طلای سیـاه بربازار مسکن

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار مسکن ؛ هر چند که نمی‌توان از تاثیر اقدامات دولت همچون تسهیلات دهی به مسکن اولی‌ها بر بازار مسکن گذشت اما آنچه به خروج بازار مسکن از رکود کمک میکند افزایش درآمدهای نفتی است. نگاهی به آمارهای به دست آمده از معاملات مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که قشر متوسط جامعه به سمت خرید ملک حرکت کرده اند و این معاملات در قیمت‌های کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان رقم خورده

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ هر چند که نمی‌توان از تاثیر اقدامات دولت همچون تسهیلات دهی به مسکن اولی‌ها بر بازار مسکن گذشت اما آنچه به خروج بازار مسکن از رکود کمک میکند افزایش درآمدهای نفتی است. 
نگاهی به آمارهای به دست آمده از معاملات مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که قشر متوسط جامعه به سمت خرید ملک حرکت کرده اند و این معاملات در قیمت‌های کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان رقم خورده است . بر پایه همین  آمارها ، متوسط قیمت مسکن پایتخت نیز در هفت ‌ماهه امسال ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده که ۶.۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. اینطور که مشهود است ، آنچه به خروج بازار مسکن از رکود می‌انجامد افزایش قیمت نفت است. البته نمی‌توان از سایر اقدامات دولت همچون تسهیلات دهی به مسکن اولی‌ها و نوسازی بافت‌های فرسوده گذشت  اما به نظر می‌رسد آنچه بر بازار مسکن تاثیر گذاشته و قادر خواهد بود بازار مسکن را از رکود خارج کند نفت است.
ار این سو می‌توان گفت : علت افزایش قیمت مسکن در ایران و در دهه ٨٠ ، را در دوازده برابر شدن قیمت نفت از سال ١٣٧٧ تا ١٣٩٠ جستجو کرد، در آن زمان نفت از بشکه‌ای ٩ دلار در سال ١٣٧٧ به ١٠۵ دلار افزایش یافت! در ایران قیمت مسکن به درآمد نفتی بستگی دارد و چندان به قیمت نفت وابسته نیست . یعنی اگر قیمت نفت کاهش پیدا نکرد ولی به هر دلیلی درآمد نفتی کاهش یافت ، این امر اثر کاهشی نیز بر روی قیمت مسکن می گذارد.
در هر صورت تعدد عوامل موثر بر شرایط اقتصادی در بازارهای مختلف بر بازار مسکن نیز اثرگذار است ولی به گفته ی کارشناسان می توان امیدوار بود که با افزایش درآمدهای نفتی ، بازار مسکن از رکود خارج شود و رونق به بخش خرید و فروش و همچنین ساخت و ساز برگردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)