تاثیر افزایش سهم آهن در نرخ مسکن

تاثیر افزایش سهم آهن در نرخ مسکن
تاثیر افزایش سهم آهن در نرخ مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته نرخ مسکن با التهابات شدیدی مواجه شد. این موضوع  مورد توجه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی قرار گرفته است. براساس گزارش های اعلام شده، در شرایط فعلی محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان از افزایش 45 یا 50درصدی قیمت آهن خبر داد که طبق آمارهای به دست آمده افزایش قیمت آهن موجب رشد قیمت آپارتمان های مسکونی شده است. 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته نرخ مسکن با التهابات شدیدی مواجه شد. این موضوع  مورد توجه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی قرار گرفته است. براساس گزارش های اعلام شده، در شرایط فعلی محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان از افزایش 45 یا 50درصدی قیمت آهن خبر داد که طبق آمارهای به دست آمده افزایش قیمت آهن موجب رشد قیمت آپارتمان های مسکونی شده است. همچنین این شرایط نامطلوب بازار مسکن موجب سردرگمی بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شده است  بطوری که این بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار چشمگیر می باشد.

در شرایط فعلی بازار، این افزایش یکباره قیمت مسکن باعث شده که بسیاری از سازندگان تردید داشته باشند و بسیاری از فعالان بازار از فروش مسکن های خود صرفه نظر کردند. با توجه به رشد نامتعارف در بازار مسکن بسیاری از سازندگان مسکن نگران این هستند که، با ادامه این روند نامطلوب توان ساخت و سازشان را از دست می دهند که با توجه به التهابات بازار بسیاری از متقاضیان مصرفی توان تصمیم گیری ندارند و در این شرایط فعلی بازارمسکن در انتظار بهتر شدن اوضاع این بخش به سر می برند. 

در بازار مسکن عرضه و تقاضا تعیین کننده هستند بطوری که کاهش عرضه منجر شده که تقاضا افزایش یابد. این امر نشان می دهد که قیمت واحدهای مسکونی با جهش چشمگیری همراه بودهو این شرایط فعلی بازار مسکن را با مشکلات متعددی مواجه ساخت.

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص آشفتگی و مشکلات بازار مسکن بیان کرد که حدود  20درصد از مخارج ساخت و ساز مسکن صرف هزینه آهن به کار می رود لذا بازار مسکن با 8درصد افزایش قیمت به رشد 45 تا 50 درصد رسیده است و تا وقتی که اعتبار ریالی تثبیت و مورد حمایت قرار نگیرد، این روند گرانی در بازارها ادامه دار خواهد بود بطوری که هیچ کس نمی تواند  کاهش قیمت روند بازار را به طور قطعی اعلام نماید وهمچنین پیش بینی وضعیت بازار بسیار سخت خواهد شد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان در رابطه با این موضوع اظهار کرد:  95 درصد از مواد اولیه  نظیر ذغال سنگ و سنگ آهن از تولیدات داخلی به شمار می روند که دولت ایران وابستگی چندانی به این واردات مواد اولیه ندارد بنابراین نباید با افزایش نرخ ارز محصولات تولیدی با گرانی همراه باشد. زمانی که محصولات تولیدی صادر می شود، به ازای این محصولات  صادر شده ارز دریافت می گردد. همچنین بورس کالا برای قیمت گذاری در جدول بورس، به قیمت های جهانی اهمیت زیادی می دهد که این  روند به زیان مصرف کننده داخلی خواهد شد.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دررابطه با ادامه این روند نابسامان در کلیه بازارها بیان کرد: ما خواستار بهتر شدن این وضعیت نامطلوب بازارهستیم تا محصولات فولادی با قیمت مناسب تری در بازار رونمایی شود، لذا  در بازار کمبود محصولات فولادی وجود ندارد و به همان میزان که تقاضا موجود هست، عرضه محصولات هم وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)