جلوگیری از روند افزایشی قیمت ها

جلوگیری از روند افزایشی قیمت ها
جلوگیری از روند افزایشی قیمت ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسانات بازار فولاد در کشور، سردرگرمی فعالان حوزه مسکن و بویژه انبوه سازان را به همراه داشته است؛ فعالانی که برای ساخت یک واحد ساختمانی حالا نمی توانند برآورد دقیقی از میزان هزینه ای که باید داشته باشند، ارائه دهند. در این میان البته متضررین اصلی شهروندانی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسانات بازار فولاد در کشور، سردرگرمی فعالان حوزه مسکن و بویژه انبوه سازان را به همراه داشته است؛ فعالانی که برای ساخت یک واحد ساختمانی حالا نمی توانند برآورد دقیقی از میزان هزینه ای که باید داشته باشند، ارائه دهند. در این میان البته متضررین اصلی شهروندانی هستند که بعد از سالها سختی و دوندگی در تلاش بوده اند تا مسکنی برای سکونت خود اختیار کنند اما گرانی و نوسانات در بازار آهن و فولاد و البته سایر مصالح ساختمانی،  باعث شده که این افراد عطای خرید خانه را به لقایش ببخشند.

یکی از عوامل اصلی در نوسانات قیمت آهن و فولاد، مدیریت نامطلوب است. اگر مدیریت صحیح و اصولی بر بازار حاکم باشد به ‌هیچ‌ وجه افزایش بی‌ رویه آهن را شاهد نخواهیم بود. نکته مهمی که در بحث آهن‌آلات باید در نظر گرفته شود این است که تحریم و نوسانات نرخ ارز، هیچ تأثیری بر قیمت‌ ها ندارد چراکه در بحث آهن و فولاد، مواد اولیه مورد نیاز از جمله سنگ‌ آهن، آهن اسفنجی و ...، تولید داخلی هستند و وابستگی در این محصولات وجود ندارد؛ حتی در بحث عرضه و تقاضا نیز مشکلی وجود ندارد. اما در شرایط فعلی نزدیک ۱۰ الی ۱۲ میلیون تن مازاد بر تولید آهن‌آلات موجود است که در قالب تیرآهن، نبشی و میلگرد و ...، عرضه می‌شود؛ البته در بحث ورق کمبود هایی مشاهده میشود که این کمبود نیز با مدیریت صحیح قابل‌ حل است.

اگر در بحث فولاد و آهن، جلوی امضاهای طلایی و رانت‌ خواری گرفته شود، به‌ هیچ‌ وجه با افزایش قیمت مواجه نخواهیم شد. از این رو در عرض دو ماه گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها را شاهد بودیم که این ‌یک فاجعه است. حتی با نرخ ارز ۲۲ هزار تومانی هم نباید قیمت آهن به این حالت، روند صعودی داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)